Forum » Inbjudningar till tävlingar, bridgeveckor och bridgeresor » Nästa seriestart i Uppsalaserien online - torsdag 29 februari!

Nästa seriestart i Uppsalaserien online - torsdag 29 februari!

4 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund
Nästa seriestart i Uppsalaserien online - torsdag 29 februari!

Nya lag är varmt välkomna!

I våra tidigare serier har vi haft lag från hela Sverige, allt från elitlag, till nybörjarlag, så tro mig när jag säger att ALLA är välkomna! Helt nya lag placeras in i lämplig division baserat på ett snitt av lagmedlemmarnas rankingpoäng. Övriga lag flyttas upp/ned baserat på förra säsongens resultat.

Ligan spelas helt och hållet online, på plattformen RealBridge, där man alltså får möjligheten att se och höra lagkamrater och motståndare vid bridgebordet.

Spel på RealBridge

Anmälningslänk Onlineligan vår 2024

Upp till 8 spelare per lag, och man får plocka in inhoppare vid behov.

Mer information om hur onlinespelet fungerar finns här!

Serien spelas över 5 eller 7 omgångar. Vi spelar 2*12 brickor per match, första halvlek startar 18:30, andra halvlek 20:10.

Spelkvällar:
Torsdag 29 februari
Torsdag 7 mars
Torsdag 14 mars
Torsdag 21 mars
Torsdag 28 mars - PÅSKLOV - inget spel
Torsdag 4 april
Torsdag 11 april (utgår vid 6-lagsgrupper
Torsdag 18 april (utgår vid 6-lagsgrupper)

Sista dag för anmälan är torsdag 22 februari.

Startavgiften är 200 kr per lag och match.
** Rena juniorlag spelar helt gratis!**

Vi tror och hoppas att detta kan vara ett bra komplement till livespelet - där man får chans att spela med, och mot, bridgevänner från hela Sverige! Det är också en ypperlig möjlighet att jämföra sina resultat mot många bra spelare från hela landet, då alla spelar samma kort, och man kan följa budgivningar och spelföringar från alla borden i efterhand. Varje omgång redovisas i Thomas Anderssons toksnygga scoringsystem, med individuell IAF över alla serier.

Frågor och funderingar? Hör av er till mig på 0702-25 26 16, eller skicka ett mail till linnea.edlund@gmail.com

Har ni inte testat RealBridge tidigare så hör av er, så bjuder jag på ett gratis provtillfälle! Och har ni inte ett helt lag, så hör av er, kanske finns det fler i samma situation?

Välkomna!!

Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

Sista anmälningsdag på torsdag - just nu 26 lag, så det blir sannolikt 7 omgångar, uppdelat på 3 divisioner. Vid 31 lag eller fler blir det 4 divisioner!

Anmälan här!

Thomas Andersson
Bild för Thomas Andersson

Passar på att tillägga att jag gjort en smärre uppdatering i IAF-summeringen, såtillvida att det nu också går att sortera efter lag, inte bara en enda lång totalställning.

I retrospekt önskar jag dock att jag väntat tills denna omgången var slut innan jag gick ”live” med uppdateringen, så att min egen score försvunnit i bruset…

Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

Evilgrin

Logga in för att kommentera