skulle lägga upp resultatet av spelet i kväll
började 22:30 men står bara och snurrar
testat gamla sidan samma där
på hela sidan just nu
tar låååååååångt tid att kolla runt på andra sidor
fy fasen
och detta betalar vi för…..många sköna pengar
skulle lägga upp resultatet av spelet i kväll
började 22:30 men står bara och snurrar
testat gamla sidan samma där
på hela sidan just nu
tar låååååååångt tid att kolla runt på andra sidor
fy fasen
och detta betalar vi för…..många sköna pengar
Förbundet
Kontakt
Stadgar
Kansli
Styrelsen
Kommittéer
Tidningen Bridge
Klubb & distrikt
Sök klubb
Välj distrikt
Bridgekurs
Funktionärsutbildning
Rekryteringskedjan
Medlem
Sök medlem
Mina sidor
Medlemskap
Byte av klubb
Junior
MK
Populära sidor
Forum
Spelprogram
Nyheter i listform
Gamla hemsidan
Syskon
Budproblemet
Tävling
Mina tävlingar
Regler och dokument
Bridgefestivalen
Mindre rutinerade
Simultan
Ruter
Internationellt
Internationellt
Landslag
WBF World Bridge
EBL European Bridge
NBU Nordisk Bridge
SM Par
Open
Dam
Veteran
Mixed
Junior
Nybörjare
Hcp 30+
Lagtävling
Allsvenskan
Svenska Cupen
Chairman’s Cup
SM Lag Open
… Veteran
… Mixed
… Junior
2019-02-06 och fortfarande extremt trögt på kvällen - varför?
Det är mer än ofta men mest mellan 22-23. Helt stopp ibland. Många påstötningar om denna seghet/extrema tröghet, men vi har aldrig fått svar.
Som gammal datornisse så var vi snabba att logga var flaskhalsarna fanns och åtgärdade detta på nolltid. Är det officiellt vilket företag som hostar eller gör Bridgeförbundet det själva? Och vad är det för server? Har skrivit om detta tidigare och gör det igen. För våra företagskunder (som har oerhört mer data att transportera) så var det UNIX/Xenix som gällde som op. system i servern/servrarna. Ute hos användarna var det naturligtvis Windows och Mac-OS, som numera är en Unixvariant.
Ett svar från er inom ett par dagar kan väl anses som rimligt?
1. Hostar Bridgeförbundet själva?
2. Om inte, vilka är det då?
3. Typ av server och operativsystem ?
Många med mig ser fram emot ett svar inom ett par dagar.
Med vänlig hälsning 24241.
Nu är det sämre än sämst.Orkar verkligen ingen ansvarig kommentera detta?
Har skickat frågan till kansliet via e-post
Hoppas någon läser e-posten
Ja det är tråkigt att klubbarna ska behöva betala för sådant som inte fungerar som det ska.
Se http://www.svenskbridge.se/bit/nyheter/23775 . Förhoppningsvis löser det problemet.
Om inte denna första ansats leder någon vart har vi en uppsjö loggar med tidskrävande databasfrågor som bara väntar på att optimeras. Problemet är att under normal drift är frågorna inte tidskrävande, så det är inte trivialt att hitta lösningen.
SBF:s inställning är att forumet inte är en officiell kommunikationskanal. Det utesluter inte att vi svarar, men vi binder oss inte vid att svara.
Den officiella kommunikationen sker via e-post till kansliet. En punkt där vi kan bättra oss är när sådana frågor och svar är intressanta för fler än frågeställaren, då vi borde förmedla detta på olika sätt.
Samma problem i går kväll, 8 april. Helt låst i 15 minuter innan vi fick ut resultatet.
Har varit så i flera månader
Gäller måndag kväll och även tisdag numera
Blir enl vad jag märkt sämre och sämre att logga in på måndag och tisdagskvällar
Men…kostar bara ännu mera pengar att fixa …
Så vi får väl vänta och testa att logga in under 10 till 20 min på dessa kvällar…
Kanske vore läge att öppna ”kranen”.
Jag delar uppfattningen att det har varit dåligt under mån- och tisdagar under tidig vår samt i måndags den 8 april, men att det har varit något bättre under den senaste månaden.
Budgeten för BIT-projektet var 2,5 mkr och min gissning är att det tills idag har kostat förbundet 8 mkr.
Enligt tidplanen skulle det varit avslutat julen 2015 …
Projektet är inget annat än en skandal.
Det där är en sanning med modifikation för i september 2016 frågade jag dåvarande projektledaren Pontus Silow när BIT-projektet skulle vara färdigt och hur mycket det hade kostat tills dess men jag fick aldrig något svar.
Jag tycker att det är ganska självklart att IT sväljer kostnader i ett förbund. Sidorna måste ju utvecklas hela tiden. Andra funktioner och system utvecklas också.
Gnället är hårresande.
Bra jobbat förbundet.
Jag tycker att det är ganska självklart att IT sväljer kostnader i ett förbund. Sidorna måste ju utvecklas hela tiden. Andra funktioner och system utvecklas också.
Gnället är hårresande.
Bra jobbat förbundet.
Pulsen gick upp i 180 på morgonkvisten innan jag insåg att inlägget var ironiskt menat
Ett litet mästerverk med precis det rätta anslaget för att man skall gå på det. Kronan på verket är dubbelinlägget som förmodligen kom till av att han tryckte två gånger på spara-knappen eftersom sidan är så seg och det inte hände något första gången. Stor ironi.