Forum » Allmänna diskussioner » Mixedlandslaget - Uteslutning av medlemmar?

Mixedlandslaget - Uteslutning av medlemmar?

91 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg

Sidor

Lars-Göran Larsson

Jan Matsson skrev:

Bra Dan och TACK!,
Skönt att åtminstone få ett uns av förnuftets röst i denna beklämmande fråga

Beklämmande är snarare vad ditt inlägg påstår om de andras förnuft!

Sidor

Jan Matsson
Bild för Jan Matsson

Smile

Sidor

Roger Wiklund
Bild för Roger Wiklund

”I december sände SBF ut en förfrågan till distrikten om vad man menade med sin röst på RS. Styrelsen önskade inte en ändring utan ett förtydligande. 21 distrikt av 21 svarade då att man med sin röst under RS menade att betalning inte skulle ges för mixedlaget till Wuhan.”

21 av 21 distrikt var överens.

Pengar betalades ändå efter en förlikning. En smidig lösning tycker vissa, en feg lösning tycker andra (bl a jag själv).

Nu ser jag att Sverige i onlineversionen av Baltic Cup låter en del av de som hotade med stämning av förbundet representera vårt förbund. Med andra ord är det alltså fritt fram för dem att framledes njuta av fler medlemsavgifter på eventuella landslagsuppdrag.

http://www.svenskbridge.se/nyheter/73637

Samtidigt uppmanas vi att skänka en extra slant som ett nödtillskott för SBF:s ekonomi…..jojo…..

Allt gott!
/Roger

Sidor

Börje Rudenstål
Bild för Börje Rudenstål

Måste vara felinformerad, jag trodde bannlysning försvann redan på 1300-talet.

Sidor

Hans Kvick

Inte riktigt så tidigt väl?

Sidor

Börje Rudenstål
Bild för Börje Rudenstål

Hans Kvick skrev:

Inte riktigt så tidigt väl?

Hmm, skulle inte gå i tvistemål med en rektor om en sån sak…

Sidor

Ida Grönkvist

Väl medveten om att det inte riktigt hör till ämnet: tycker det är tråkigt att uttagningen av mixed-laget till Baltic Cup formulerats som den har gjort. Känns onödigt att spekulera i motståndarlagens eventuella övermäktighet. Låt laget få visa vad de går för istället!

Sidor

Ola Brandborn

Ida Grönkvist skrev:

Väl medveten om att det inte riktigt hör till ämnet: tycker det är tråkigt att uttagningen av mixed-laget till Baltic Cup formulerats som den har gjort. Känns onödigt att spekulera i motståndarlagens eventuella övermäktighet. Låt laget få visa vad de går för istället!

Håller fullständigt med, hoppas på en ”omvänd jinx” så att mixedlaget går och vinner hela tävlingen.

Sidor

Stefan Andersson

Håller med dig Ida. Märklig formulering.
Stefan a

Sidor

Peter Törnblom

Roger,
Läste ditt inlägg och fastnade på ordet framledes. Jag har lärt mig att det heter framdeles och att det är kon som ledes. Fel tydligen enl en artikel i Språktidningen av Lennart Lundqvist.

Massan får felen att bli rätt
”Har trettonde upplagan av Svenska Akademiens ordlista (SAOL) i min hand, och slog upp: ”fram|ledes adv. • framdeles”. Det felaktiga hade blivit så vanligt att det slut blev rätt”.

”Fel och fel! Enligt Språktidningens krönikör, språkvetaren Catharina Grünbaum, hette det framledes från början, i fornsvenskan. Men framledes slogs ut av framdeles, som är en lätt ombildning av ordet, på samma sätt som alledes en gång konkurrerades ut av alldeles.
Att framledes kom tillbaka beror förstås på att alla ord ständigt prövas i verkligheten”.

Sidor

Po Sundelin

Varning för den som vill se synpunkter på ev avstängningar eller ordval - Hoppa över detta inlägg.

Under INFO ser jag att det spelas Baltic cup för mixedlag men jag hittar inte vem som representerar Sverige. I denna tråd får man intrycket att samma lag som var i Kina har tagits ut/anmälts. Var finns all information om detta.? Vilka nicknamn ska man söka efter (om nu det hela överhuvudtaget visas på BBO.
Är Per Ol-Mårs ansvarig?

Sidor

Joakim Nordlindh

Sidor

Peter Backlund
Bild för Peter Backlund

Mycket bra PO!

Var finns info om denna Baltic Cup?

Peter

PS Tack för snabbt svar, Joakim!

Sidor

Po Sundelin

Tack - på min hemsida (förbundets alltså) visas inte dessa uppgifter tyvärr - trots uppfräschningstangemt

Sidor

Björn Sörling

PO Sundelin skrev:

Tack - på min hemsida (förbundets alltså) visas inte dessa uppgifter tyvärr - trots uppfräschningstangemt

Kan den här fungera bättre?

Sidor

Po Sundelin

Tack Bjärn, det verkar vara samma som den adress Jo
akim angav. För övrigt menade jag förbundets NYHERER, inte INFO
PO

Sidor

Fredrik Jarlvik

PO Sundelin skrev:

Varning för den som vill se synpunkter på ev avstängningar eller ordval - Hoppa över detta inlägg.

Under INFO ser jag att det spelas Baltic cup för mixedlag men jag hittar inte vem som representerar Sverige. I denna tråd får man intrycket att samma lag som var i Kina har tagits ut/anmälts. Var finns all information om detta.? Vilka nicknamn ska man söka efter (om nu det hela överhuvudtaget visas på BBO.
Är Per Ol-Mårs ansvarig?

Det spelas på BBO, men inte i vugraphen. Och det är blockerat för bakblåsare så därför går det inte att se spelet ”live”.

All info hittar du här och här

Sidor

Ola Brandborn

Sverige 1:
PG Eliasson-Gunnar Elmroth,
Tommy Bergdahl-Lars Andersson
Tomas Karlsson-Alexander Sandin.

Sverige 2:
(Är ett rent mixedlag där vi utnyttjat maximalt tillåtna antal par)
Gudrun Strandberg-Gunnar Andersson
Catharina Ahlesved-Krister Ahlesved
Lars Goldberg-UllaBritt Goldberg
Tatyana Trendafilova- Fredrik Jarlvik
Sara Asplund Sivelind-Karl Asplund

Där i parantesen vid lag två stod det i går en i Idas och mina ögon (mfl) opasslig kommentar om att ”kanske motståndet var för starkt”.

Sidor

Joakim Nordlindh

Fanns det en poäng med det du nyss skrev Ola? Jag missade den totalt måste jag säga. Känns som att du igår klagade (legitimt) på det som stod inom parentesen, och nu när dom ändrat detta klagar du på att dom tagit bort formuleringen. Wondering

Sidor

David Johansson

Som Jämförelse

Vet att RF har den regeln att enskilda idrottsmän eller klubbar/lag INTE får ta RF eller Specialförbunden till Civil domstol..Det skall avgöras av Skiljenämnd eller i yttersta fall av CAS (idrottens internationella domstol)

Idrottsmän och klubbar/lag som drar ett idrottsförbund till Civil domstol stängs av

Finns det inte möjlighet för Bridgeförbundet att inrätta en skiljenämnd

Sidor

Ola Brandborn

Joakim Nordlindh skrev:

Fanns det en poäng med det du nyss skrev Ola? Jag missade den totalt måste jag säga. Känns som att du igår klagade (legitimt) på det som stod inom parentesen, och nu när dom ändrat detta klagar du på att dom tagit bort formuleringen. (wonder)

De flesta lär ju inte sett vad det stod i original, och kan ju då undra om vad jag och Ida mumlade om.
Sedan var det ju flera som frågade tråden vilka som ingick i lagen, och då tyckte jag att det var passande att skriva ut det i tråden (i stället för som de andra hänvisa bort från tråden).

Men jag går och kryper tillbaks under stenen igen

Sidor

Ola Mattsson

Fixa till en snabb förlikning Wink Smile

Sidor

Ola Mattsson

Börje: Fixa till en snabb förlikning Smile

Sidor

Ola Brandborn

Efter grundspelet där Sweden 1 vann sin grupp och Sweden 2 slutade på 2:a plats har man nu kommit fram till semifinal. Här möts de två svenska lagen för att nå finalen som spelas mot det lag som vinner den andra semifinalen, Estlands Druva eller Vitryssland 2.

Hoppas det där täppte till truten på de som tyckte att Mixedlagens chanser skulle vara minimala, att komma tvåa i gruppspelet (efter Sverige 1) är inte illa pinkat…

Sidor

Tor-Björn Bohman
Bild för Tor-Björn Bohman

Vad jag ser var dom i olika grupper.
Swe1 i grupp1
Swe2 i grupp2
Men strongt av bägge att gå till semi

Sidor

Henrik Johansson
Bild för Henrik Johansson

Ska vi vara petiga kom de tvåa efter Vitryssland. Sverige 1 spelade i den andra gruppen.

Sidor

Ola Brandborn

Henrik Johansson skrev:

Ska vi vara petiga kom de tvåa efter Vitryssland. Sverige 1 spelade i den andra gruppen.

Ni får vara hur petiga ni vill, jag tyckte också det var väldigt konstigt att ettan och tvåan i samma grupp skulle mötas i semifinalen, men jag utgick från nyheten som är publicerad på hemsidan

Efter grundspelet där Sweden 1 vann sin grupp och Sweden 2 slutade på 2:a plats har man nu kommit fram till semifinal.

och den går ju att tolka på minst två sett (varav jag gjorde den språkligt korrekta men tävlingsmässigt felaktiga tolkningen).

Sverige 1 vann visst hela tävlingen i en jämn match, och Sverige 2 (Mixedlaget, som tydligen skulle vara chanslösa i förhandssnacket) krossade Estland i uppgörelsen om bronspengen, grattis!

Sidor

Börje Rudenstål
Bild för Börje Rudenstål

Ola Brandborn skrev:

Ni får vara hur petiga ni vill, jag tyckte också det var väldigt konstigt att ettan och tvåan i samma grupp skulle mötas i semifinalen, men jag utgick från nyheten som är publicerad på hemsidan

Efter grundspelet där Sweden 1 vann sin grupp och Sweden 2 slutade på 2:a plats har man nu kommit fram till semifinal.

och den går ju att tolka på minst två sett (varav jag gjorde den språkligt korrekta men tävlingsmässigt felaktiga tolkningen).

Och du ska snacka om icke-diskussioner…

Båda lagen skötte sig utmärkt!

Sidor

Carina Wademark
Bild för Carina Wademark

Ledsen om jag gjort dig förvirrad Ola.
Jag får enligt permitteringsreglerna inte jobba idag , men lovar att skriva om o förtydliga imorgon.
Tack för påpekandet.

Grattis Sverige till guld o brons!

Sidor

Christer Edlund

Ola Brandborn skrev:

Det där med språkligt korrekt kan man ju möjligen diskutera Smile

Sidor

Logga in för att kommentera