Samarbetspartners
Förbundet
Kontakt
Stadgar
Kansli
Styrelsen
Kommittéer
Tidningen Bridge
Klubb & distrikt
Sök klubb
Välj distrikt
Bridgekurs
Funktionärsutbildning
Bra länkar
Profilering
Medlem
Sök medlem
Mina sidor
Medlemskap
Byte av klubb
Junior
MK
Populära sidor
Forum
Spelprogram
Nyheter i listform
Gamla hemsidan
Syskon
Budproblemet
Tävling
Mina tävlingar
Regler och dokument
Bridgefestivalen
Mindre rutinerade
Simultan
Ruter
Internationellt
Internationellt
Landslag
WBF World Bridge
EBL European Bridge
NBU Nordisk Bridge
SM Par
Open
Dam
Veteran
Mixed
Junior
Nybörjare
Hcp 30+
Lagtävling
Allsvenskan
Svenska Cupen
Chairman’s Cup
SM Lag Open
… Veteran
… Mixed
… Junior

Sidor
Beklämmande är snarare vad ditt inlägg påstår om de andras förnuft!
Sidor
Sidor
”I december sände SBF ut en förfrågan till distrikten om vad man menade med sin röst på RS. Styrelsen önskade inte en ändring utan ett förtydligande. 21 distrikt av 21 svarade då att man med sin röst under RS menade att betalning inte skulle ges för mixedlaget till Wuhan.”
21 av 21 distrikt var överens.
Pengar betalades ändå efter en förlikning. En smidig lösning tycker vissa, en feg lösning tycker andra (bl a jag själv).
Nu ser jag att Sverige i onlineversionen av Baltic Cup låter en del av de som hotade med stämning av förbundet representera vårt förbund. Med andra ord är det alltså fritt fram för dem att framledes njuta av fler medlemsavgifter på eventuella landslagsuppdrag.
http://www.svenskbridge.se/nyheter/73637
Samtidigt uppmanas vi att skänka en extra slant som ett nödtillskott för SBF:s ekonomi…..jojo…..
Allt gott!
/Roger
Sidor
Måste vara felinformerad, jag trodde bannlysning försvann redan på 1300-talet.
Sidor
Inte riktigt så tidigt väl?
Sidor
Hmm, skulle inte gå i tvistemål med en rektor om en sån sak…
Sidor
Väl medveten om att det inte riktigt hör till ämnet: tycker det är tråkigt att uttagningen av mixed-laget till Baltic Cup formulerats som den har gjort. Känns onödigt att spekulera i motståndarlagens eventuella övermäktighet. Låt laget få visa vad de går för istället!
Sidor
Håller fullständigt med, hoppas på en ”omvänd jinx” så att mixedlaget går och vinner hela tävlingen.
Sidor
Håller med dig Ida. Märklig formulering.
Stefan a
Sidor
Roger,
Läste ditt inlägg och fastnade på ordet framledes. Jag har lärt mig att det heter framdeles och att det är kon som ledes. Fel tydligen enl en artikel i Språktidningen av Lennart Lundqvist.
Massan får felen att bli rätt
”Har trettonde upplagan av Svenska Akademiens ordlista (SAOL) i min hand, och slog upp: ”fram|ledes adv. • framdeles”. Det felaktiga hade blivit så vanligt att det slut blev rätt”.
”Fel och fel! Enligt Språktidningens krönikör, språkvetaren Catharina Grünbaum, hette det framledes från början, i fornsvenskan. Men framledes slogs ut av framdeles, som är en lätt ombildning av ordet, på samma sätt som alledes en gång konkurrerades ut av alldeles.
Att framledes kom tillbaka beror förstås på att alla ord ständigt prövas i verkligheten”.
Sidor
Varning för den som vill se synpunkter på ev avstängningar eller ordval - Hoppa över detta inlägg.
Under INFO ser jag att det spelas Baltic cup för mixedlag men jag hittar inte vem som representerar Sverige. I denna tråd får man intrycket att samma lag som var i Kina har tagits ut/anmälts. Var finns all information om detta.? Vilka nicknamn ska man söka efter (om nu det hela överhuvudtaget visas på BBO.
Är Per Ol-Mårs ansvarig?
Sidor
http://www.svenskbridge.se/nyheter/73637
https://bridgeresults.org/o/balticcup20/balticcup20r.asp
Håll muspekaren på aktuellt lag så ser man bbo-namn
Sidor
Mycket bra PO!
Var finns info om denna Baltic Cup?
Peter
PS Tack för snabbt svar, Joakim!
Sidor
Tack - på min hemsida (förbundets alltså) visas inte dessa uppgifter tyvärr - trots uppfräschningstangemt
Sidor
Kan den här fungera bättre?
Sidor
Tack Bjärn, det verkar vara samma som den adress Jo
akim angav. För övrigt menade jag förbundets NYHERER, inte INFO
PO
Sidor
Det spelas på BBO, men inte i vugraphen. Och det är blockerat för bakblåsare så därför går det inte att se spelet ”live”.
All info hittar du här och här
Sidor
Där i parantesen vid lag två stod det i går en i Idas och mina ögon (mfl) opasslig kommentar om att ”kanske motståndet var för starkt”.
Sidor
Fanns det en poäng med det du nyss skrev Ola? Jag missade den totalt måste jag säga. Känns som att du igår klagade (legitimt) på det som stod inom parentesen, och nu när dom ändrat detta klagar du på att dom tagit bort formuleringen.
Sidor
Som Jämförelse
Vet att RF har den regeln att enskilda idrottsmän eller klubbar/lag INTE får ta RF eller Specialförbunden till Civil domstol..Det skall avgöras av Skiljenämnd eller i yttersta fall av CAS (idrottens internationella domstol)
Idrottsmän och klubbar/lag som drar ett idrottsförbund till Civil domstol stängs av
Finns det inte möjlighet för Bridgeförbundet att inrätta en skiljenämnd
Sidor
De flesta lär ju inte sett vad det stod i original, och kan ju då undra om vad jag och Ida mumlade om.
Sedan var det ju flera som frågade tråden vilka som ingick i lagen, och då tyckte jag att det var passande att skriva ut det i tråden (i stället för som de andra hänvisa bort från tråden).
Men jag går och kryper tillbaks under stenen igen
Sidor
Fixa till en snabb förlikning

Sidor
Börje: Fixa till en snabb förlikning
Sidor
Hoppas det där täppte till truten på de som tyckte att Mixedlagens chanser skulle vara minimala, att komma tvåa i gruppspelet (efter Sverige 1) är inte illa pinkat…
Sidor
Vad jag ser var dom i olika grupper.
Swe1 i grupp1
Swe2 i grupp2
Men strongt av bägge att gå till semi
Sidor
Ska vi vara petiga kom de tvåa efter Vitryssland. Sverige 1 spelade i den andra gruppen.
Sidor
Ni får vara hur petiga ni vill, jag tyckte också det var väldigt konstigt att ettan och tvåan i samma grupp skulle mötas i semifinalen, men jag utgick från nyheten som är publicerad på hemsidan
och den går ju att tolka på minst två sett (varav jag gjorde den språkligt korrekta men tävlingsmässigt felaktiga tolkningen).
Sverige 1 vann visst hela tävlingen i en jämn match, och Sverige 2 (Mixedlaget, som tydligen skulle vara chanslösa i förhandssnacket) krossade Estland i uppgörelsen om bronspengen, grattis!
Sidor
Och du ska snacka om icke-diskussioner…
Båda lagen skötte sig utmärkt!
Sidor
Ledsen om jag gjort dig förvirrad Ola.
Jag får enligt permitteringsreglerna inte jobba idag , men lovar att skriva om o förtydliga imorgon.
Tack för påpekandet.
Grattis Sverige till guld o brons!
Sidor
Det där med språkligt korrekt kan man ju möjligen diskutera
Sidor