Forum » Allmänna diskussioner » Junior-VM lag Salsomaggiore

Junior-VM lag Salsomaggiore

132 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg

Sidor

Kjell Dahlen

Kassaskåpsäkert. Grattis till finalen

Sidor

Dan Bylund

Haha, galet! Lycka till i finalen!

Sidor

Hans-Ove Sandin

Var aldrig nervös 😁
Grattis laget

Sidor

Kjell Dahlen

Inga protester inlämnade?

Sidor

Erik Fryklund

Matchen är klar, Mikael och jag har ingen nattmangling ikväll. Men varför hatar mina älskade spelare mig så mycket att de ska utsätta mig för det här?

Segment 1 börjar 9.00 imorgon. Återkommer senare ikväll med laguppställning. Middagen kallar!

Sidor

Eva Abragi

Bästa laget. Vi får mycket underhållning för pengarna. Clapping

Sidor

Göran Hammarström

Det är väl DERAS kapten som inte varit lika noggrann som ni…
Såg ju att Erik skärskådade alla möjliga deklisar en normal semesterfredagskväll. 👏🏼

Sidor

Lars Nilsson
Bild för Lars Nilsson

Johnny Östberg, lite orolig var du väl i alla fall?

Sidor

Magnus Eriksson

Lisbeth Nilsson skrev:

Ja, tyvärr får de nog skärpa sitt spel väsentligt om de ens ska ta sig till slutspel. Har underpresterat i varenda match.
Tänkte på U26-laget. Det andra tycker jag har överträffat i alla fall mina förväntningar. Men hoppas naturligtvis att båda tar sig till slutspel.

De har skärpt till sig Cool

Sidor

Jan Clementsson

Såja. Äntligen en klar seger. Jag förutspår en stabil 2-impsseger i finalen.

Sidor

Lisbeth Nilsson

Ja, nu spelar de så bra som jag vet de är kapabla till. Men tycker det är för många hemdubblingar. Kanske typiskt juniorer.
Håller tummarna hårt imorgon. Och de kommer säkert att vinna med 2 poäng.

Sidor

Johnny Östberg

Aldrig orolig Lars! (Linda Bengtzing)

Sidor

Bengt-Göran Olofsson

Gissar på en klar seger efter detta marginalflyt, +30 Kör Smile

Sidor

Conny Wahlgren
Bild för Conny Wahlgren

Gillade Sannas ruter ut mot 6 hj. Grattis o lycka till i finalen!

Sidor

Robert Larsson
Bild för Robert Larsson

Ett stort lycka till i finalen! Härlig rapportering 🙂

Sidor

Britt-Marie Warborn
Bild för Britt-Marie Warborn

Stort Grattis till bägge lagen. Spännande dag imorgon

Sidor

Erik Fryklund

Herregud, var ska man börja? Det är vidrigt att stå vid sidan och att inte kunna påverka annat än i pauser. På det stora hela tycker jag att vi gör vår bästa match i turneringen idag. Det finns fortfarande saker att slipa på och jag hoppas på att vi kommer att vara ännu bättre imorgon.

När marginalerna är så små finns det givetvis mängder med givar som har varit avgörande. Vår största vinstbricka i sista setet var signerad Sanna Clementsson.

Kartong 22
Sanna satt Öst och hörde Nord öppna i fjärde hand med 1H. Syd bjöd 2NT som visar maximum för sitt förhandspass och trumfstöd i hjärter. Nord, som sitter på samma sida av skärmen som Sanna, hoppade till 4D som visar kortfärg. När det är den andra sidans tur att bjuda säger israelen på Nords plats, Ilai Ilan Baniri till Sanna att han tänker bjuda slam oavsett vad Syd gör.

Märkligt, tänkte Sanna, varför bjuder han då som han gör? Sanna räknade ut att Baniri, Nord, vill skrämma bort Sanna från ett ruterutspel. Israelerna bjöd sig sedan till 6H och Sanna hittade det dödande ruterutspelet.

Sanna Clementsson, läste sönder israelen.

U21-laget som snöpligt missade slutspelet har spelat Board-a-Match i två dagar. Kval till A-final och de har gått som ett schweiziskt tåg. Kvalet vann de våra överlägset och imorgon väntar A-final, tyvärr utan carryover. Snyggt jobbat!

Resultatlistan efter två dagar kval.

Den vakne läsaren har redan räknat ut vem Gudfadern är. Ingen mindre än Facit själv, Fredrik Nyström. Han är barnvakt till dottern Celine medan mamma Sanna Clementsson ägnar dagar åt att bärga VM-medalj. Fredrik var till mycket stor hjälp mot Polen, både när det gällde protesten men även i hur de våra skulle i ett underläge. Huvudbudskapet var att inte stressa något, skapa inget extra utan spela den vanliga aggressiva bridge de redan spelar. Hur det hela slutade är väl, numera, allmänt känt.

Fredrik ”Facit” Nyström tillsammans med dottern Celine njuter av värmen.

En annan intressant sak som hände idag var vid frukosten. Nej, det var inte att Castor var tyst i flera sekunder i rad, det går inte. Utan Alexander Sandin skulle beställa in kaffe. Eftersom vi redan hade någon kopp extra tog Alexander den överblivna och råkade få en Cappuccino. Det blev exakt en klunk och allas vår Alex skrek rakt ut: Vad är det här?!
Cappuccino har tydligen inte kommit till Norrland än, utan kapten Fryklund fick ordna en kopp svart och rivigt så att inte den här dagen skulle vara förstörd.

Godafton!

Sidor

Erik Fryklund

Godmorgon!

Salsomaggiore pockar på uppmärksamhet. Några brickor in har vi fått en smakstart, men matchen är som vi vet inte över förrän efter 56 kartonger.

Eftersom vi började en timme tidigare än innan var vi få som var nere till frukost. Den notoriskt morgontrötte Alex har beställt bananer till nästa set eftersom hans frukost bestod av en stor kopp svart och rivigt.

Vi har en promenad på cirka åtta minuter till spellokalen. Vissa vill prata system, men idag ville Micke och jag få pojkarna på bra humör, så istället för att prata bridge berättade vi lite anekdoter från förr. Tyvärr lämpar sig ingen i tryck.

Vi spelar inte på BBO de första två seten utan vi följer via lovebridge.

Häng med!

Sidor

Bilal Zafar

Finally a boring set Smile (by popular demand)

Sidor

Tobias Törnqvist

Stort grattis!

Fantastisk insats av lag och ledning, kul! Extra eloge till kapten Fryklund som med tuffa förutsättningar lotsat laget till guld. Nu är du värd en isande kall San Pellegrino i baren!

Sidor

Hans-Ove Sandin

Jaaaaaa VM-GULD

Sidor

Martin Löfgren

Jättegrattis till spelare och ledare! Inte minst imponerande var ”stridsmoralen” efter underläge i kvarten och efter USA:s vändning i segment 2 i finalen - imponerande!

Sidor

Tom Gärds

Otroligt starkt! Härligt! GRATTIS! Och Micke Rim, världsmästare både som spelare och ledare, fantastiskt!

Sidor

Magnus Eriksson

Man bugar och bockar inför de nya världsmästarna.

Shit va bra ni är.
Grattis!

Sidor

Magnus Barkskog

Grattis! Forza Sverige!!!

Sidor

Albin Lorentzson

Gaaaaalet 🥳🥳🥳🥳🥳
Tack för underhållningen och STORT GRATTIS till alla involverade!!

Sidor

Arne Jordestedt
Bild för Arne Jordestedt

Grattis, så välförtjänt hela laget och lagledning samt support på plats!

Sidor

Thomas Karlsson

Grattis! Grymt spelat.

Sidor

Nils Åhlén

Underbart med VM Guld stort grattis till hela gänget 🥇🏆

Sidor

Göran Hammarström

Till TK och Hans-Ove. Nog är ni stolta 😁
Vilka lirare vi har, som förstörde spänningen/ gjorde hjärtflimret bättre idag.
Tack för underhållningen. Vilka givar!

Sidor

Logga in för att kommentera