Samarbetspartners
Förbundet
Kontakt
Stadgar
Kansli
Styrelsen
Kommittéer
Tidningen Bridge
Klubb & distrikt
Sök klubb
Välj distrikt
Bridgekurs
Funktionärsutbildning
Rekryteringskedjan
Medlem
Sök medlem
Mina sidor
Medlemskap
Byte av klubb
Junior
MK
Populära sidor
Forum
Spelprogram
Nyheter i listform
Gamla hemsidan
Syskon
Budproblemet
Tävling
Mina tävlingar
Regler och dokument
Bridgefestivalen
Mindre rutinerade
Simultan
Ruter
Internationellt
Internationellt
Landslag
WBF World Bridge
EBL European Bridge
NBU Nordisk Bridge
SM Par
Open
Dam
Veteran
Mixed
Junior
Nybörjare
Hcp 30+
Lagtävling
Allsvenskan
Svenska Cupen
Chairman’s Cup
SM Lag Open
… Veteran
… Mixed
… Junior
Sidor
Här är länken
Sidor
Oops, missade att Ryszard redan hade svarat.
Sidor
http://bridgewinners.com/article/view/bz-people-and-their-strange-mannerisms/
Sidor
Israels Bridgeförbund har inte varit flata när de stängt av Fischer/Schwartz på livstid ifrån all bridgeaktivitet inom Israel med några undantag. Domen ifrån deras ”DN” finns här.
Det ursprungliga caset ligger här
Sidor
Ja B-Z fuskar och måste bara vara en tidsfråga innan de blir avstängda. Jag kan titta igenom en random bricka när de försvarar utan att veta vilka kort de har, säga till mig själv att B spelade utan från tian fjärde, han har AQ i klöver och Z har ruter K. Om jag sen tittar på vilka kort de hade på Bbo så stämmer allt.
Sidor
Polska bridgeförbundet utreder fallet. Under tiden har de stängt av Balicki och Zmudzinski från spel i Polen. De har nyligen ändrat sina bestämmelser, vilket ger de rätt att stänga av spelare utan att ange orsak. Fast i det här fallet anger de faktiskt orsak: misstankar om fusk. Avstängningen publicerades idag och den gäller med omedelbar verkan.
Sidor
Se översikt av detta fall <här>.
Sidor
Utifrån videon som visar deras beteende vid bordet under spelet har jag aldrig sett ett så flagrant ”bevis” på fuskigt beteende.
Har aldrig någonsin sett någon uppföra sig som de gör. Att en person i ett par har en del tics, är inte helt ovanligt. Men att båda två konstant uppför sig som de har myror över hela kroppen skulle ge vilken psykolog eller allergiläkare som helst glädjespatt om de fick i uppdrag att lösa deras problem mot timprovision.
Sidor
Ja, det verkar så korkat att man måste kolla att det är ett par veckor till 1 april.
Sidor
Efter en utredning som varade över ett år kom man fram till att de var oskyldiga. Kära nån.
Sidor
Så skrev man väl inte riktigt. De kunde inte bevisa utom rimligt tvivel att de fuskat.
Jag tror att Jan et al mest bedömt inkommet material; och om det är så kan de väl gjort rätt … baserat på det materialet.
Glädjande nog fortsätter vissa att samla in data och skapa hypoteser. Det som fascinerar mig mest är att om de fuskar så frekvent som det verkar när man tittar på filmer … varför vann de inte mer och större?
Sidor
De är ju inga dumskallar, så jag är förvånad över metodvalet
Sidor