Forum » Allmänna diskussioner » Vad gäller??

Vad gäller??

3 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Per Hansson
Vad gäller??

Hej.
Fick en fråga häromdagen vad som gällde vid följande regelbrott.
Någon som vill reda ut?
Syd som har giv öppnar med 1 hj och väst passar. Nu går Nord i den s k tankeboxen och stannar där en lång stund, varefter han bjuder ”dubbelt” !
Hoppsan!
Hur ska TL nu döma?
Per Hansson

Thomas Andersson
Bild för Thomas Andersson

Lag 36B. Det är en otillåten dubbling och kan inte godkännas av Öst. Dubblingen återtas, Nord får bjuda vad han vill, men Syd måste passa resten av budgivningen. Utspelsbegränsningar (26B) kan gälla.

Om däremot Öst bjuder eller har hunnit bjuda, återtas dubblingen och alla efterföljande bud. Nord får bjuda vilket regelrätt bud som helst, budgivningen fortsätter som vanligt. Utspelsbegr. enligt 26B gäller ej.

Per Hansson

Tack Thomas!

Logga in för att kommentera