Hej.
Fick en fråga häromdagen vad som gällde vid följande regelbrott.
Någon som vill reda ut?
Syd som har giv öppnar med 1 hj och väst passar. Nu går Nord i den s k tankeboxen och stannar där en lång stund, varefter han bjuder ”dubbelt” !
Hoppsan!
Hur ska TL nu döma?
Per Hansson
Vad gäller??
28 feb 2025 kl 21:44
#1
Vad gäller??
Samarbetspartners
Förbundet
Kontakt
Stadgar
Kansli
Styrelsen
Kommittéer
Tidningen Bridge
Klubb & distrikt
Sök klubb
Välj distrikt
Bridgekurs
Funktionärsutbildning
Bra länkar
Profilering
Medlem
Sök medlem
Mina sidor
Medlemskap
Byte av klubb
Junior
MK
Populära sidor
Forum
Spelprogram
Nyheter i listform
Gamla hemsidan
Syskon
Budproblemet
Tävling
Mina tävlingar
Regler och dokument
Bridgefestivalen
Mindre rutinerade
Simultan
Ruter
Internationellt
Internationellt
Landslag
WBF World Bridge
EBL European Bridge
NBU Nordisk Bridge
SM Par
Open
Dam
Veteran
Mixed
Junior
Nybörjare
Hcp 30+
Lagtävling
Allsvenskan
Svenska Cupen
Chairman’s Cup
SM Lag Open
… Veteran
… Mixed
… Junior




Lag 36B. Det är en otillåten dubbling och kan inte godkännas av Öst. Dubblingen återtas, Nord får bjuda vad han vill, men Syd måste passa resten av budgivningen. Utspelsbegränsningar (26B) kan gälla.
Om däremot Öst bjuder eller har hunnit bjuda, återtas dubblingen och alla efterföljande bud. Nord får bjuda vilket regelrätt bud som helst, budgivningen fortsätter som vanligt. Utspelsbegr. enligt 26B gäller ej.
Tack Thomas!