Forum » Tävlingsledare och domslut » Hur borde jag dömt här?

Hur borde jag dömt här?

3 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Thomas Brandell
Hur borde jag dömt här?

På gårdagens klubbspel hände följande:
Par A möter par B i första ronden och spelar klart första brickan. När man ska knappa in resultatet märker man att man spelat fel bricka och inget resultat knappas in. Man hämtar de 2 rätta brickorna och börjar spela ikapp. I samband med att man är sen får jag veta att man spelat fel bricka och säger att båda paren kommer att få 40/60 på denna när man väl ska spela den. Det hela krånglar då till sig när par A möter par C och spelar brickan igen. Det resultatet knappas in. Par C som då får ett bättre resultat än 60 % och är helt oskyldiga är inte nöjda med mitt beslut 40/60 vilket jag onekligen kan förstå. Hur borde jag dömt?

Björn Sörling

Par A och B ska ha det spelade resultatet på brickan de började med. De par som A och B skulle ha mött på den brickan får 60%.

Anders Eriksson

Förstår Cs missnöje då man har uppnått ett bättre resultat genom spel. Lite som blindrond att du får bästa av M+ eller spelat resultat (fast då snittet på kvällen).
Frågan om du kan gå in med TLs omdöme och låta dem behålla uppnått resultat. Tror de flesta i lokalen hade accepterat det.

C kunde ha spelat brickan mot D så att alla paren har ett faktiskt spelat resultat och inga M+/M-, endast tillsägelse till A & B att vara mer uppmärksamma. Hade sådan situation en månad sedan i en barometer.

Logga in för att kommentera