Forum » Tävlingsledare och domslut » Bokstavlig lagtolkning.

Bokstavlig lagtolkning.

9 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Björn Westling
Bokstavlig lagtolkning.

Spelare A bjuder 7 NT. Partner B blir nervös och tappar klöver kung på bordet Lagarna förkunnar att partnern till den felande måste passa näsa gång denne står i rur att bjuda, vilket ju kanske inte är förrän nästa bricka . Eller nästa tävling …

Mikael Westerlund
Bild för Mikael Westerlund

Björn Westling skrev:


Spelare A bjuder 7 NT. Partner B blir nervös och tappar klöver kung på bordet Lagarna förkunnar att partnern till den felande måste passa näsa gång denne står i rur att bjuda, vilket ju kanske inte är förrän nästa bricka . Eller nästa tävling …

Eller så är spelföraren helt enkelt förbjuden att Redubbla i det fallet att någon av motståndarna får för sig att DUBBLA!

Lycka till med bridgen
/Mikael Westerlund

Ola Brandborn

Björn Westling skrev:


Spelare A bjuder 7 NT. Partner B blir nervös och tappar klöver kung på bordet Lagarna förkunnar att partnern till den felande måste passa näsa gång denne står i rur att bjuda, vilket ju kanske inte är förrän nästa bricka . Eller nästa tävling …


- Hur blev det rundpass på bricka ett, när ena handen hade 23 HP och den andra 10?
- Jo serru: i onsdags dömde TL att jag var tvungen att passa nästa gång jag skulle bjuda, och det var ju först nu jag spelade nästa giv…
Carsten Kofoed

Jag tycker vederbörande ska ha Nobel´s fredpris - i motsättning till många andra.
mvh carsten

Ola Brandborn

Ola Brandborn skrev:


Björn Westling skrev:


Spelare A bjuder 7 NT. Partner B blir nervös och tappar klöver kung på bordet Lagarna förkunnar att partnern till den felande måste passa näsa gång denne står i rur att bjuda, vilket ju kanske inte är förrän nästa bricka . Eller nästa tävling …


- Hur blev det rundpass på bricka ett, när ena handen hade 23 HP och den andra 10?
- Jo serru: i onsdags dömde TL att jag var tvungen att passa nästa gång jag skulle bjuda, och det var ju först nu jag spelade nästa giv…

Vilket för övrigt påminner mig om när jag spelade en tävling som extremt nybakad junior. Vi spelade 16-19 sang, och jag hade 15 poäng men den trista fördelningen 3-3-3-3 så jag kunde ju inte heller bjuda någon färg, så det fick helt sonika bli pass så länge. Min partner hade 12 poäng i sista hand med singelspader, och då ska man ju passa enligt någon regel som säger att att moståndarna har spaderfärgen. Den rundpassbrickan var en ensam topp då 3 NT inte kunde gå hem på något sätt…

Philip Berggren

Ola Brandborn skrev:


Vi spelade 16-19 sang, och jag hade 15 poäng men den trista fördelningen 3-3-3-3

Onekligen en trist fördelning Bigsmile

Ola Brandborn

Philip Berggren skrev:


Ola Brandborn skrev:


Vi spelade 16-19 sang, och jag hade 15 poäng men den trista fördelningen 3-3-3-3

Onekligen en trist fördelning (lol)

Ja, jag fick inte riktigt ihop det, ingen färg att bjuda och för svag för 1 NT, får väl passa så länge.

Christer Edlund

Undrar om Philips budskap gick fram? Smile

Ola Brandborn

Christer Edlund skrev:


Undrar om Philips budskap gick fram? :)


Undrar om mitt budskap om extremt nybakad junior gick fram? Du kan väl inte råda nybörjare att börja bjuda trekortsfärger när det inte finns någon fyrkorts?

Kan vara bra att tänka på att väldiga nybörjare kanske inte alltid reflekterar över att en bridgehand måste innehålla 13 kort.

Logga in för att kommentera