Forum » Ruter och Bridgemate » Lite perspektiv ang. hcp!

Lite perspektiv ang. hcp!

5 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Lars-Magnus Gustafsson
Lite perspektiv ang. hcp!

Jag kan förstå att man inte vill publicera nya handikapp-listor direkt i månaden då det kan finnas rapporteringar som släpar.
Dock, hur många berör detta? Kan det vara 0,1% av alla tävlingar. Alltså, om man publicerar handikapp-listorna och uppdaterar Ruter med dessa tidigt i månaden så får 0,1% av något felaktigt handikapp i en månad. Men, om man som nu i mars väntar med detta till mitten av månaden så har 99,9 % av spelarna fel handikapp, i en halv månad.
Personligen så skulle jag föredra att man publicerar nytt handikapp tidigt i månaden. Kanske inte just den första i varje månad, men i alla fall den andra.

Thomas Andersson
Bild för Thomas Andersson

Lars-Magnus Gustafsson skrev:

Jag kan förstå att man inte vill publicera nya handikapp-listor direkt i månaden då det kan finnas rapporteringar som släpar.
Dock, hur många berör detta? Kan det vara 0,1% av alla tävlingar. Alltså, om man publicerar handikapp-listorna och uppdaterar Ruter med dessa tidigt i månaden så får 0,1% av något felaktigt handikapp i en månad. Men, om man som nu i mars väntar med detta till mitten av månaden så har 99,9 % av spelarna fel handikapp, i en halv månad.
Personligen så skulle jag föredra att man publicerar nytt handikapp tidigt i månaden. Kanske inte just den första i varje månad, men i alla fall den andra.

Uppdateringarna i ruter brukar ske runt den 5-7 i varje månad. Vet ej varför det inte gjorts ännu för mars.

Johan Grönkvist
Bild för Johan Grönkvist

Det är många fler än 0,1 % av tävlingarna som det rör som inte är klara den 1:a i månaden. Då blir det mycket rörigare om en tävling är med eller inte med i den månadskörningen eller inte.
Då blir det ännu svårare att kontrollera sin HCP. Så därav väntar vi till efter den 5:e för att den skall bli så komplett som möjligt.
Denna månads fördröjning är mitt fel då jag gick på semester förra veckan och hade bockat bockat av HCP men inte kört klart alla steg.
Så den är på väg ut nu.

Stefan Lilja
Bild för Stefan Lilja

Vi har väl så bra teknologi att vi borde kunna uppdatera hcp/medlemsregistret dagligen när man startar upp ruter.
varför ska vi vänta en månad?

Johan Grönkvist
Bild för Johan Grönkvist

Nja det är en lite komplex apparat bakom skalet. Detta är inte ruters starka sida kan man dessutom säga.

Logga in för att kommentera