Jag kan förstå att man inte vill publicera nya handikapp-listor direkt i månaden då det kan finnas rapporteringar som släpar.
Dock, hur många berör detta? Kan det vara 0,1% av alla tävlingar. Alltså, om man publicerar handikapp-listorna och uppdaterar Ruter med dessa tidigt i månaden så får 0,1% av något felaktigt handikapp i en månad. Men, om man som nu i mars väntar med detta till mitten av månaden så har 99,9 % av spelarna fel handikapp, i en halv månad.
Personligen så skulle jag föredra att man publicerar nytt handikapp tidigt i månaden. Kanske inte just den första i varje månad, men i alla fall den andra.
Lite perspektiv ang. hcp!
12 mar 2024 kl 12:02
Lite perspektiv ang. hcp!
Samarbetspartners
Förbundet
Kontakt
Stadgar
Kansli
Styrelsen
Kommittéer
Tidningen Bridge
Klubb & distrikt
Sök klubb
Välj distrikt
Bridgekurs
Funktionärsutbildning
Bra länkar
Profilering
Medlem
Sök medlem
Mina sidor
Medlemskap
Byte av klubb
Junior
MK
Populära sidor
Forum
Spelprogram
Nyheter i listform
Gamla hemsidan
Syskon
Budproblemet
Tävling
Mina tävlingar
Regler och dokument
Bridgefestivalen
Mindre rutinerade
Simultan
Ruter
Internationellt
Internationellt
Landslag
WBF World Bridge
EBL European Bridge
NBU Nordisk Bridge
SM Par
Open
Dam
Veteran
Mixed
Junior
Nybörjare
Hcp 30+
Lagtävling
Allsvenskan
Svenska Cupen
Chairman’s Cup
SM Lag Open
… Veteran
… Mixed
… Junior

Uppdateringarna i ruter brukar ske runt den 5-7 i varje månad. Vet ej varför det inte gjorts ännu för mars.
Det är många fler än 0,1 % av tävlingarna som det rör som inte är klara den 1:a i månaden. Då blir det mycket rörigare om en tävling är med eller inte med i den månadskörningen eller inte.
Då blir det ännu svårare att kontrollera sin HCP. Så därav väntar vi till efter den 5:e för att den skall bli så komplett som möjligt.
Denna månads fördröjning är mitt fel då jag gick på semester förra veckan och hade bockat bockat av HCP men inte kört klart alla steg.
Så den är på väg ut nu.
Vi har väl så bra teknologi att vi borde kunna uppdatera hcp/medlemsregistret dagligen när man startar upp ruter.
varför ska vi vänta en månad?
Nja det är en lite komplex apparat bakom skalet. Detta är inte ruters starka sida kan man dessutom säga.