Forum » Inbjudningar till tävlingar, bridgeveckor och bridgeresor » Uppsala bridgefest - 11 - 14 november!

Uppsala bridgefest - 11 - 14 november!

3 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund
Uppsala bridgefest - 11 - 14 november!

Hallåj gott folk!

Förra året var ju enormt tråkigt på så många vis. Det blev ju exempelvis ingen bridgefest i Uppsala under november.

År 2021 är vi tillbaka! Uppsala bridgefest arrangeras parallellt i samband med slutspelet i Svenska cupen, och jag vill hälsa er varmt välkomna till en trevlig bridgehelg i Uppsala.

Datum Tid Tävling Kostnad
Fre 12 nov 10:00 Dagbrons, 24 brickor 120 / par
Fre 12 nov 16:00 Fredagssilver, 42 brickor 300 / par
Lör 13 - Sön 14 10:15 Uppsala lagguld 2000 / lag

Ingen förhandsanmälan krävs till partävlingarna. Vi har reserverat platser i lagguldet till de lag som tar sig vidare till slutspelet i Svenska cupen, övriga bör anmäla sig så snart som möjligt. Smile Vi har redan 5 lag anmälda utöver de reserverade platserna!

Mer information om lagguldet

Med 30 lag i lagguldet blir förstapriset 16 000 kr. Ta chansen att spela mot några av de allra bästa lagen i Sverige!

Information om boende och vägbeskrivning.

Frågor och funderingar? Kontakta mig på 0702-25 26 16 eller linnea.edlund@gmail.com.

Återigen, varmt välkomna!

Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

Snart bara två veckor kvar! Just nu 29 lag på anmälningslistan till lagguldet, så vi har plats för 3 till. Passa på! Smile Anmälan här!

Och om inte fin bridge och gott sällskap är nog för att locka er till Uppsala i höstmörkret så kan jag här och nu avslöja lunchmenyn för tillställningen. Återigen är det fantastiska Eva Andersson som visar upp sin talang som kökschef.

(Sidenote - Eva nog en av mina största förebilder. Detta rediga fruntimmer kan ALLT, oavsett om det är att laga mat, hålla ordning på tvillingar, sköta IT-projekt, snickra, inreda gästrum och vara så där helt och hållet genombra.)

Men - maten! Enjoy!

Lunchmeny
Torsdag
Mormors portergryta med kokt potatis, gelé och inlagd gurka
Nötkött, porter, svartvinbärsgelé, en riktig ”söndagsmiddag”
Veg: Crêpes med svampfyllning

Fredag
Kyckling i smakrik tomatsås och klyftpotatis
Kyckling, tomat, basilika - len som sammet
Veg: Böngryta i tomatsås

Lördag
Björns himmelska fläskfilégryta
Hemligt recept, men alla älskar den
Veg: Broccoli och ädelost paj

Söndag
Kaptenens fiskgratäng
Torsk, räkor och vitvinssås, en förnimmelse av västkusten
Veg: Grönkålssoppa med potatis, serveras med bröd

Alla rätter är laktosfria.

Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

I skrivande stund har vi 28 lag på anmälningslistan - det finns alltså plats för 4 lag till i lagguldet! Skynda fynda! Smile Anmälan här!

Vi har också fått in lite sponsorpriser!

De som leder IAF:en efter lördagkvällen får varsitt presentkort a 250 kr på mysiga Churchill Arms - stället där många uppsalaspelare samlas för ”after bridge-öl” på tisdagar.

Vi kommer också ha biljetter till en föreställning på Uppsala stadsteater

Samt glaskonst från glashyttan Ulven vid Ulva kvarn - definitivt värt en utflykt!

Välkomna!

Logga in för att kommentera