Snälla kan vi göra något så att hemsidan blir i närheten av användbar. Nu skulle jag nå Uppsala lagguld, en pågående guldtävling och går in på länken för sidotävlingar i svenska cupen och måste sen trycka på.
Sidotvl
Uppsala lagguld
Leta på sidan och hitta ”Program”
Uppsla Lagguld (igen)
Lets på sidan efter Resultat-länk
Detta är helt jävla orimligt.
Varför kommer jag inte till Uppsala lagguld när jag trycker på uppsala lagguld första gången?
/grumpy old man
I BITs barndom var hemsidan ett klickmonster, med ett icke obetydligt antal av ”rundgångar” dvs man klickade runt och kom tillbaka till där man var…
Det har dock förbättrats betydligt även om det finns en hel del länkar som inte uppdateras utan man kommer till fel säsong på olika minisajter titt som tätt.
I fallet med Uppsalaguldet håller jag dock inte med. Två klick:
Ja, man komma dit på andra sätt, men varför lägger man då till labyrinten som är sidotävlingslänken?
”Labyrinten” som är sidotävlingslänken är en information för de som kvalificerat sig till finalspelet av Svenska Cupen.
Den är till för att de som förlorar sina matcher i SC på ett enkelt sätt ska se vilka alternativ till tävling som erbjuds utan att behöva leta sig vidare till klubbsidan.
Där finns en särskild rubrik för Uppsala lagguld med info om tävlingen som ingår i avgiften för deltagare i finalspelet av Svenska Cupen.
Under rubriken Program och ”resultat” kan man se just program och resultat.
Vi har inte tagit höjd för att någon som går in på hemsidan under tävlingens gång ska gå omvägen via minisajten för Svenska Cupen för att leta resultat i en pågående klubbtävling som, likt samtliga klubbars guldtävlingar, länkas till på startsidan i rutan för guldtävlingar samt som aviserats av arrangerande klubb i en forumtråd.
Jag noterar och överlämnar till klubben, som själv fyller dessa sidor med information till deltagarna i slutspelet av SC.