Med tanke på informationen i nya medlemsbrevet om att bl.a Funbridge kommer att vara värd för WBFs nya satsning.
På tiden att SBF etablerar sig på Funbridge och därmed gör det som Bridgen i USA, Frankrike, Schwiez, Norge, England, Turkiet ochc Portugal redan gjort.
Kommer vi få läsa den nyheten snart tro?

Hej Mattias,
inte alls omöjligt
. TK/ITK/Förra styrelsen har berett frågan och allt vad gäller mästarpoäng(Robotpoäng eller Internetpoäng som får leva ett eget liv), teknik och dylikt finns lösningar på.
Då det i slutet av sommaren stod ”tämligen” klart att det skulle bli ett rejält skifte vad gäller styrelsemedlemmar lämnades FunBridgefrågan samt den avseende kvällsjour gällande BIT/Ruter/BM/TL över till den tillträdande styrelsen. Man ville helt enkelt inte fatta beslut av den digniteten så nära Riksstämman av respekt till Martin & co.
Men diskussioner med FunBridge har som sagt förts under våren/sommaren, och i en väldigt positiv anda. Det är lite förenklat ”bara” att trycka på knappen. Så jag tror och hoppas på en nyhet likt den du efterfrågar.
Jag tror att det är viktigt att man i händelse av ett samarbete noga tänker över vilka tidpunkter dessa tävlingar skall ske. Vi får inte skapa en situation där SBF konkurrerar med klubbarna.
mvh
/Roger
Man kunde ju tänka sig att få till ett intresse ute bland klubbarna kring en regelbunden turnering på Funbridge. En grej som blir en snackis runt om i landet. Kanske så att klubbarna får några fribiljetter att dela ut till spelare och att tävlingsledarna får info om lokala spelar som gjort det bra i turneringen på Funbridge.
En lite större turnering på helgen, eller varannan vecka eller en gång i månaden beroende på underlag. En sak som blir lite av ett Bingolotto eller V75 för Bridgespelare. Sen är ju turneringar så att dom löper över en tidsperiod så alla behöver inte spela samtidigt.
Skulle ju skapa ett intresse för att spela på nätet med och en marknad för utbildningar och workshops i FunBridge på lokala klubbarna.
Jag menar, BBO i all ära men BBO är inte speciellt gästvänligt för spelare som inte är på hög nivå.
Nåväl, håller tummarna för det här då jag anser att det verkligen är vad som behövs för svensk Bridge.
[quote=Roger Wiklund]
Hej Mattias,
inte alls omöjligt
. TK/ITK/Förra styrelsen har berett frågan och allt vad gäller mästarpoäng(Robotpoäng eller Internetpoäng som får leva ett eget liv), teknik och dylikt finns lösningar på.
Då det i slutet av sommaren stod ”tämligen” klart att det skulle bli ett rejält skifte vad gäller styrelsemedlemmar lämnades FunBridgefrågan samt den avseende kvällsjour gällande BIT/Ruter/BM/TL över till den tillträdande styrelsen. Man ville helt enkelt inte fatta beslut av den digniteten så nära Riksstämman av respekt till Martin & co.
Men diskussioner med FunBridge har som sagt förts under våren/sommaren, och i en väldigt positiv anda. Det är lite förenklat ”bara” att trycka på knappen. Så jag tror och hoppas på en nyhet likt den du efterfrågar.
Jag tror att det är viktigt att man i händelse av ett samarbete noga tänker över vilka tidpunkter dessa tävlingar skall ske. Vi får inte skapa en situation där SBF konkurrerar med klubbarna.
mvh
/Roger[/quote
Det här liknar diskussioner i svamptrådar jag är med i. Vem är världsmästare i svamphittande? Vem vill bli världsmästare i bridge?
/janne
Jaha, verkar vara dags nu. Kul att det händer nåt.
Läs senaste Bridge, där finns info hur det går med Funbridge.
Tävlingar startar den 1 mars. Möjlighet att spela om mästarpoäng med reducerad skala, hälften mot Livebridge.
Undrar hur som ska koppla ihop kontot man har på SBF med konton på FunBridge?
Man skulle uppge sitt MID-Nummer på funbridge , på så sätt så vet dom vem ska få mästarpoäng , uppger man fel , får ju någon annan dom eventuella mästarpoängen , ( om jag inte läste fel)
Hej alla! Info står delvis i tidningen/i medlemsnytt, men en mini-sajt (en undersida till hemsidan och med tydlig länk från denna) kommer att öppna minst en vecka före första tävlingen där alla procedurer kommer att förklaras mer i detalj. Här kommer också rapportering som ”veckans lirare” och annat publiceras.
Vi vill förstås höra av om synpunkter när vi ”kört” ett tag från användare så att vi inom rimligheternas gräns kan förbättra det hela.
Bra med en minisajt.
Det finns inte så mycket tips om hur man spelar mot Argine, som det finns för BBOs GIB . Jag har lagt upp det jag kunnat hitta på Computer Bridge. En del är speciellt för GIB, men en del är säkert tillämpningsbart också för Argine. Det finns bl.a. en del av
Leo Lasota ,BBOs robotkung. https://www.computerbridge.se/bridge-base-online/
Hittar ni något på nätet specifikt om hur man spelar mot Argine, tipsa gärna om det.
Genom att titta på Milan Macuras och Peter Hollands videos kan man också få en del tips: https://www.youtube.com/channel/UCWfEkVdADu7SUQFErNIFowA
https://www.youtube.com/channel/UCWfEkVdADu7SUQFErNIFowA
/Björn