Samarbetspartners
Förbundet
Kontakt
Stadgar
Kansli
Styrelsen
Kommittéer
Tidningen Bridge
Klubb & distrikt
Sök klubb
Välj distrikt
Bridgekurs
Funktionärsutbildning
Bra länkar
Profilering
Medlem
Sök medlem
Mina sidor
Medlemskap
Byte av klubb
Junior
MK
Populära sidor
Forum
Spelprogram
Nyheter i listform
Gamla hemsidan
Syskon
Budproblemet
Tävling
Mina tävlingar
Regler och dokument
Bridgefestivalen
Mindre rutinerade
Simultan
Ruter
Internationellt
Internationellt
Landslag
WBF World Bridge
EBL European Bridge
NBU Nordisk Bridge
SM Par
Open
Dam
Veteran
Mixed
Junior
Nybörjare
Hcp 30+
Lagtävling
Allsvenskan
Svenska Cupen
Chairman’s Cup
SM Lag Open
… Veteran
… Mixed
… Junior

Sidor
Diskussionen Henrik kommenterade avsåg vad jag förstår inte honom själv utan andra som jobbar runt festivalen utanför de dagar då festivalen äger rum.
Sidor
Det här har inget med mig att göra. När/om jag beslutar att inte delta i festivalen kommer det att ha helt andra orsaker.
Sidor
Han vill inte, men Brenning är en stjärna !!
Sidor
Ingen har väl påstått något annat, men som ordförande får Martin min röst
Sidor
Vem vill inte och vad vill han inte?
Sidor
Har du somnat Claus?
Sidor
Nää, inte än men tycker att Brenning verkar vara en riktig IT-stjärna
Sidor
vi år helt överens!
Sidor
Christer, Lasse, Calle och andra har dragit ett enormt festivallass under många år och alla älskar det bridgearbete som utförts. År av TK, LK, andra kommittéer och kostar på och på något sätt kan jag förstå att det går att känna sig ifrågasatt av generella vaga uttryck på tavlan (vet att jag själv gagnat ovass penna mer än en gång) och på annat fora; ändå är det svårt att ta in att negativ kritik som alla organisationer och styrelser alltid utsätts för och skall utsättas för ut mynnar i beskriven uppgivenhet. Det är helt okomplicerat att se Pontus, för att ta ett annat namn, som en bra person, trevlig och engagerad bridgearbetare som vi vill se mer av … trots den kritik som riktats mot några delar av ledarskapet. Korrekt kritik eller ej, ofta kan vi hamna i en situation där vi hur vi än gör har ändan bak; väldigt lite i livet är svart-vitt, ont-gott, kanon-uselt. I dagens informationsflöde är det lätt att få för sig att allt är enklare än det är.
Hoppas att bridgearbetare skall kunna känna sig nöjda och uppskattade för det de gjort, och vi måste hjälpa åt med att skapa den känslan.
Samtidigt så har vi olika sidor och det kommer alltid finnas personliga motsättningar, åsiktsskillnader och därutöver missförstånd och illa valda formuleringar i alla grupper av människor. Föreningslivet bjuder på högt och lågt, tror vi måste stå över det mänskliga och kritisera sakligt både negativt och positivt.
Festivalen kan vara det bästa svensk bridge åstakommit under alla år … Tacksam över all tid andra lagt ned!
Sidor
Hej Henrik. Jag förstår, och håller med om, vad du säger men inte hur det är relevant för den situation som diskuteras.
Festivalen, och det jobb nyckelpersonerna gör, har prisats av ALLA skribenter på anslagstavlan och annorstädes så länge jag kan minnas. Även skribenter som normalt är kritiska till det mesta SBF gör har ju rosat berörda personers arbete med festivalen, så jag förstår inte varför de inte skulle känna någon uppskattning?
Anställd personal förväntas väl göra sitt jobb oavsett vilka som sitter i styrelsen, så jag antar du avser de nyckelpersoner som samtidigt är styrelsemedlemmar/suppleanter (Christer, Lasse, Calle ….), men de åtnjuter ju också ett enormt förtroende för sina jobb med festivalen. Jag har f.ö. inte heller sett något misstroende mot dem avseende deras styrelsefunktioner, så jag förstår fortfarande inte.
Från vad jag läst och hört så är det väl dessutom de själva, undantaget Calle, som villkorat sin medverkan i nästa styrelse till att Pontus blir omvald - ingenting jag läst eller hört har indikerat att Martin (eller valberedningen/distrikten) inte har förtroende för dem eller inte skulle vilja ha med dem i nästa styrelse.
Ha det bra.
Sidor