Forum » Allmänna diskussioner » Skratta eller gråta ???

Skratta eller gråta ???

1 inlägg / 0 nya
Chatarina Andersson
Skratta eller gråta ???

Hej
Varje gång som man går in på forumet så tappar man hakan och undrar om man ska skratta eller gråta?
Det finns så mycket inom svensk bridge som behöver åtgärdas både centralt och ute i klubbarna och fortfarande 2019 kan man inte vara komma överens eller genomföra förändring, det finns en ”flaskhals” eller ”bromsklossar” på ett eller flera ställen.
En liten klick som vill styra och ställa, utpressar och ställer orimliga krav på vilken demokrati som ska råda. Eller kan man verkligen kalla det demokrati?

Doping eller inte doping, nu har jag inte varit på bridgefestivalen på 3 år, vilket till viss del har berott på hjärtesorg samt andra prioriteter. Men det jag vill säga är att tidigare har det alltid varje år varit mycket bakfulla, halvfulla samt alkoholpåverkade människor i samtliga SM-tävlingar under denna veckan, det har funnits person eller personer som äter olika typer av mediciner som inte är tillåtna, vilket jag med säkerhet vet, utan att nämna namn.
När jag en gång frågade varför man inte står med alkomätare vid trappen före personer går upp för trappen till en SM tävling fick jag till svar att det skulle ”skapa en så dålig stämning”.
Ja, ska man skratta eller gråta :o) :o(….

Kan tänka mig att spela någon tävling någonstans under kommande bridgeår om någon har lust. Jag dricker inte alkohol vid tävling och jag äter inga olagliga mediciner då jag hos läkare alltid har bra värden och anses vara fullt frisk. Så jag kanske passar dåligt in, trots mina 56 år.

Åker till San Francisco i nov-dec till NABC och tänker spela lite där, det blir sista gången, många år framåt, då jag skaffat mig ”sommarstuga” i annat land och hoppas så småningom att få tid att spela lite i det landet istället. Annars är jag på BBO, passar mig bra att spela lite där varje dag. Då robotarna oftast inte är varken drogade eller ohyfsade, men kanske inte alltid bridgekorrekta, vilket i sig kan vara en utmaning.
Vi ses!!

Hoppas ni kan få ordning på Svensk bridge snart.

Vänligen
Chatarina