En av Sveriges bästa kortspelare genom tiderna Löparn Magnusson gick bort för en kort stund sedan. Jag hade förmånen att spela med Löparn i många år och på många ställen. Mina minnen tillsammans med honom är oräkneliga och oförglömliga.
Bridgesverige har tappat en av sina största profiler.
Ja, må Löparn vila i frid nu efter allt kämpande.
Det finns några bra bridgespelare däruppe, man kan ju hoppas att de hittar varandra.
RIP Löparn , tänker på dig
Neeeeeeeej
Fy satan vad tråkigt
R.I.P Thomas
Sorgligt, men inte oväntad med hans sviktande hälsa

Lycka till däruppe
Sällar mig till kondoleanserna. Hitta ett bra robbergäng var du nu hamnat, Löparn!
Ha det bra löparn! Bridgevärlden är fattigare men i bridgehimlen blir det livat nu!
RIP Löparn , tänker på dig
En lirare ut i fingerspetsarna. Vårt ”västkustgäng” av juniorer såg med stor beundran upp till Löparn, och inspirerades av hans framfart i Svenska Bridgerallyt slutet 80 början-90 talet. Vi ville alla dominera partävling scenen på samma imponerande sätt.
Varma tankar till familjen
Spelade SM par 2008 eller 09 och mötte Löparn o PG. De hamnade efter en lite lustig budgivning i 3nt där vi spärröppnade på 2-nivån. Vi började med att ta de första 5 sticken. Löparn gjorde en liten grimas som träkarl då PG lovat håll. Sedan vände jag i den andra svarta färgen och vi tog ytterligare 4 stick. Efter att ha packat ihop korten kom en syrlig kommentar från Löparn varav PG replikerade: Jag måste väl också få vara lite kreativ
Till saken hör att de hade 10 eller 11 hjärter ihop och 4 hjärter var givetvis läggspel.
Nästa år så mötte jag Löparn återigen, fast med ny partner: Efter inkliv från oss så hamnade de efter en, för Löparn, oändligt lång tankepaus i 2 ruter. Efter att han tagit utspelet, lirat en vända jag glömt så kastade han ut sina 11 kvarvarande kort på bordet och mumlade: Förstod att det borde va 5 trick, packade ihop korten och gick ut och rökte. Jag fattade nada av claimen då allt gick på mindre än en sekund, men det var ju så han spelade sin bridge, åtminstone i min värld. En underbar kortspelare!
Jättetråkigt..
I Guldskvadern öppnade jag 1NT.
Löparn överförde till 2Hj som jag fick spela.
Han la bara upp fyra st hjärter.. minns inte om jag hade två eller möjligen tre.
En bet, men… Topp på brickan!
MVH
Johan P
Precis som Martin skriver så var Thomas en stor idol för oss som var juniorer i slutet av 80-talet. För vem ville inte kunna lira trissing som honom? Inte minst gällde detta för oss ifrån Sundsvallstrakten. Klart att man därför sedermera blev stolt som en tupp när Löparn för några år sedan tippade mig och Helena som potentiella segrare i SM-par (vilket dock kanske snarare tydde på att det fanns lite lokalpatriotism kvar i honom trots alla år i huvudstaden…)! Många trevliga möten blev det genom åren, men jag minns särskilt en bricka från det år då Löparn äntligen vann just SM-par. I en konkurrensbudgivning på 3-läget hade jag som alternativ att bjuda 3NT och som så ofta hade Hammans regel varit bra att lyssna på för det hade inte direkt krävts några Löpar-takter för att lira hem det kontraktet. Istället valde jag ett spekulativt pass på partnerns dubbling av 3H, vilket Thomas givetvis raskt pillade hem. Just då kändes det surt, men så här idag känns det ganska så bra att ha bidragit lite till denna seger. Vila i frid nu Thomas!
Löparn var en av dom vassaste lirare jag någonsin spelat med.
Mina tankar går till dina nära och kära.
RIP kära Thomas
En mycket sorglig händelse, Thomas var inte gammal. När jag träffade honom senast ville han vi skulle försöka med veteraner i år, vi fick aldrig chansen. Vila i frid.
RIP Thomas, en spelare jag såg upp till och ansåg var den vassaste .