Såg avslutningen av matchen mellan Nickel och Ulf Nilssons lag. Två brickor kvar och Ulfs lag såg klara ut.
Då hittade hans vingar 4 hj på 4-3 istället för tre sang på näst sista brickan. Hjärtern satt 5-1 emot och kontraktet gick ner. Ibland är bridgen grym.
Nickel vidare som vanligt.
Oj, oj,oj
25 jul 2019 kl 10:05
Oj, oj,oj
Samarbetspartners
Förbundet
Kontakt
Stadgar
Kansli
Styrelsen
Kommittéer
Tidningen Bridge
Klubb & distrikt
Sök klubb
Välj distrikt
Bridgekurs
Funktionärsutbildning
Bra länkar
Profilering
Medlem
Sök medlem
Mina sidor
Medlemskap
Byte av klubb
Junior
MK
Populära sidor
Forum
Spelprogram
Nyheter i listform
Gamla hemsidan
Syskon
Budproblemet
Tävling
Mina tävlingar
Regler och dokument
Bridgefestivalen
Mindre rutinerade
Simultan
Ruter
Internationellt
Internationellt
Landslag
WBF World Bridge
EBL European Bridge
NBU Nordisk Bridge
SM Par
Open
Dam
Veteran
Mixed
Junior
Nybörjare
Hcp 30+
Lagtävling
Allsvenskan
Svenska Cupen
Chairman’s Cup
SM Lag Open
… Veteran
… Mixed
… Junior

Inte nog med det, någon bricka innan var det spelföraren i 6spx som gick bet när han hade AKJ108543 till Q76 i spader.
Han behövde 3 ingångar till bordet. Först stal han utspelet lågt.
Sedan kom syd in och vände med spader 2, spelföraren lade lågt till nords 9:a. 18 imp ut
Två brickor tidigare vevades 6S dubbelt ned för -18 imp. Sedan gicks det vilse i 1NT för 5 imps till, innan brickan du relaterar. När vi var färdiga och kollade BBO såg det helt omöjligt ut att förlora…
Vi hejade här i Västerås.
Tråkigt utfall.
När Syd vände med tvåan hade spelföraren en giss. Om det var från 92 måste han lägga lågt. Felet som gjordes var i första stick, spelföraren skulle ha stulit med åttan.
Giss Ja! Men nog låter det som att utspelet stals med hacka på korta handen.
Jag kanske skulle skrivit att det var den långa handen som stal.
så här när en moståndare tänker sönder en
jag tyckte nog att Levin borde fått varning
för långsamt spel minst vid 3 tillfällen ushh
Alltid tråkigt när svenskar får respass. Det är väldigt roligt när man får upp svenskt i alla möjliga lag i raman…
Personligen tycker jag att just den brickan var väldigt rättvis. Man valde att sjajsa 1hj på 3kortsfärg med bra kort när partnern öppnar… Vad hoppades man skulle hända?
Jag har för mig att kommentatorerna sa nåt om en rovoke på 6sp-brickan också och att den inte påverkade nåt. Det hände verkligen saker i den matchen på slutet….
Kan man få varning för långsamt spel om matchens tidsram innehålls?
Och leder flera varningar till annan åtgärd (om matchens tidsram innehålls)?
Du kan få imp avdrag om du drar över på tiden, långsamt spel är att använda för mycket tid på en eller flera brickor så att spelet på övriga blir stressat. ( medvetet eller omedvetet )
Och ja att medvetet stressa fram fel av motståndarna genom långsamt spel ska ge proceduravdrag.