Ni som besökt vårt fina Bridgens hus i Uppsala känner kanske till att det är ett alldeles ypperligt ställe att spela bridge på.
36 bord - alltid redo för spel, med listiga ”sidobord” monterade för kaffekoppar, tre jätteskärmar för resultatrapportering, en kombinerad kurslokal/kafédel, tillräckligt många toaletter för att det sällan är kö (annat än kanske i halvtid på ligaspelet på tisdagar). Inte nog med det så har vi glädjen att ha några av landets bästa tävlingsledare hos oss.
När jag kom dit igår upptäckte jag till min glädje att Bridgens hus dessutom hade förärats med sitt alldeles egna Pokestop! Nu kan vi som är inbitna Pokemon-GO-spelare ”snurra på stolpen” och casha in presenter som vi kan skicka till våra vänner i spelet. ![]()

PS! Inom kort kommer jag att lägga upp anmälningslänkarna till årets upplaga av Uppsala lagguld - Välkomna dit, både pokemonspelare och vanliga kortkastare!

Går det att få en bild på de fiffiga sidoborden?
Mvh
Johan
Här är ett sidobord! Det sitter två sådana per bridgebord, diagonalt över. Dessutom lyckades jag med att fånga sidobordens upphovsman, Rolf Westman på bilden! (oops - Iwe hade visst glömt att logga ut från den här datorn.. //Linnea
Tackar tackar!
Lite långt upp för ett stop.. Men det går säkert att ha vägarna förbi någon gång..