Samarbetspartners
Förbundet
Kontakt
Stadgar
Kansli
Styrelsen
Kommittéer
Tidningen Bridge
Klubb & distrikt
Sök klubb
Välj distrikt
Bridgekurs
Funktionärsutbildning
Bra länkar
Profilering
Medlem
Sök medlem
Mina sidor
Medlemskap
Byte av klubb
Junior
MK
Populära sidor
Forum
Spelprogram
Nyheter i listform
Gamla hemsidan
Syskon
Budproblemet
Tävling
Mina tävlingar
Regler och dokument
Bridgefestivalen
Mindre rutinerade
Simultan
Ruter
Internationellt
Internationellt
Landslag
WBF World Bridge
EBL European Bridge
NBU Nordisk Bridge
SM Par
Open
Dam
Veteran
Mixed
Junior
Nybörjare
Hcp 30+
Lagtävling
Allsvenskan
Svenska Cupen
Chairman’s Cup
SM Lag Open
… Veteran
… Mixed
… Junior

Sidor
Håller med, Mats. Marion är bara bäst!
Sidor
Mats, förresten så är Marion min favorit oxå.
/janne
Sidor
Jag kan starkt rekommendera er att titta på SM-lagfinalen på BBO nästa helg under Kristi Himmelsfärdshelgen. Det kommer att bli sändningar från en match i varje omgång och jag är djupt imponerad av hur eliten har ställt upp för jag räknar med att ha kommentatorer vid båda borden i alla matcher. Senaste tillskotten är Hans Kvick och Gunnar Elmroth.
Till tex sista passet på fredagskvällen har vi följande (med ett undantag) starka uppställning: Per-Ola Cullin, Thomas Andersson, Olle Wademark och Torbjörn Jönsson.
Sidor
Finn ett fel
Sidor
Jag antar du menar att vi borde spela istället för att sitta på läktaren vilket du naturligtvis har helt rätt i.
Vill du själv vara med och leka kan jag erbjuda dig tex första passet på fredagen där du får följande stjärnor som lagkamrater: Ida Grönkvist, Björn Sörling och Mats Nilsland.
Sidor
Är tyvärr på jobbet då, annars hade jag slagit till direkt.
Sidor
Per-ola, Olle, Torbjörn och TA. Potta. Får se om ni lever upp till namnet.
Sidor
Då har vi klart med ett fantastisk mixed-lag på fredagens första pass (31/5, 10:00):
Marion Michielsen, Björn Sörling, Ida Grönkvist och Mats Nilsland.
Sidor
Bra skruvat, Torbjörn.
Sidor
Tack, men jag kan ändå inte vara riktigt nöjd eftersom jag inte fick med dig.
Sidor
Senaste tillskottet är Nichlas Eliazohn som har för avsikt att ta kommenterandet till nya höjder genom att sända live med mic och kamera via en länk.
Tror det bli kanon eftersom han säger att ingen slår honom i att analysera med öppna kort och inte minst eftersom han egentligen tror sig vara för frispråkig.
Han kommer själv att presentera hur det kommer att gå till.
Kul!
Sidor
Från Nichlas
Live stream
Sidor
Stort tack till gårdagens kommentatorer; Nils Åhlén, Peter Swensson, Peder Linder, Thomas Andersson, Ida Grönkvist, Mikael Grönkvist, Mats Nilsland och Marion Michielsen.
(Hoppas jag inte glömde någon).
Däremot var det tur förAndersson att jag bara tittade med ett öga när han skrev något om att ett bord där jag skötte alla fyra händerna kunde jämföras med Monty Pythons sketch: ” 100 yards for people with no sense of direction”. Länk
(Ni som kommenterar, glöm inte att logga in er här (uppe i högra hörnet): Länk
Här hittar ni fullständiga instruktioner: Länk
Edit: glömde min idol …
Sidor
Du glömde Mats Nilsland…
Sidor
Oförlåtligt, min enda ursäkt är att jag skrev det klockan tre på morgonen.
När han kommenterade tillsammans med Andersson igår skrev han något om ”alltid elva stick” vilket fick mig att skriva om när jag satt på plats i raman under Chairmans för snart 10 år sedan. Jag kom in lite sent, satte mig långt fram och såg inte vem som satt där mer. Efter ett tag kommenterade jag lite halvhögt ett kontrakt med ”tom jag hade spelat hem det här” och då hörde man från Mats längre bak: ”är du säker..?”.
Sidor
Femte hjulet under vagnen känns som en korrekt beskrivning av uppställningen för sista passet (21:30) på fredagskvällen:
Michielsen, Andersson, Wademark, Pocken och Jönsson.
Sidor
Ett stort TACK Torbjörn för ditt arbete med att få elitspelare till att hjälpa oss vanliga spelare att följa SM-lag på BBO. Det har ökat värdet att följs tävlingen på BBO med över 100%.
Du var min idol tidigare men ännu mer nu!
Sidor
Jag hoppas du förstår hur rörd och jag glad jag blir?!
Sidor
Ungefär som den där franska bilen. Renullt, fyra hjul och en bult…
Sidor
I morgon får ni inte missa när Nichlas Eliazohn sänder live och läs om hur det går till i hans egen tråd.
För idag vill jag tacka:
Simon Ekenberg
Björn Sörling
Ida Grönkvist
Mats Nilsland
Gunnar Elmroth
Marion Michielsen
Per-Ola Cullin
Thomas Andersson
Olle Wademark
(och Jönsson)
Sidor
Jag har inget emot Nichlas men jag blev störd av att det pratades hela tiden.
/janne
Sidor
Mamma ringde igår:
”Du måste logga ur!”
”Huh?”
Ja, du stjäl mitt BBO!”
”???”
Det visade sig att jag tydligen för länge sedan gett henne mina uppgifter till BBO och att vi sedan dess delat vilket bara fungerar med en i taget.
Hon har nu fått ett eget nick.
Sidor
Tack för din feedback! Märkligt dock då jag inte startat min stream än
! Nä, kryp tillbaka under din sten heller kom med konstruktiv kritik nästa gång.
/ Live stream
Sidor
Som sagt.
Sidor
Jag är ingen mästeringengiör på data teknik men jag hade din stream som bakgrund under BBOsändningen. Kryper inte tillbaka utan kommer ihåg hur du ringde England från Borgholm och vi hade viss konversation för länge sedan.
/janne
ps Om det inte var din kanal så ber jag om ursäkt. Klickade in mig från SvBridges hemsida.
Konstruktivt i så fall, ta pauser för eftertanke.
Sidor
Jag håller på Lindberg. Vinn nu Göran.
Sidor
Äntligen börjar ngn inse att det är 2019…. tack Nichlas
Sidor
Tack ”gubbar” Två dönickar som kan spela bridge spekulerar o dividerar
Helt underbart 

förr eller senare 
Hoppas o tror att det blir fler tillfällen, detta var en upplevelse för en som tror han kan spela bridge
Ha en go kväll även om Ecke somnar
Sidor
Hej Bridge Sverige! Streamen är till enda och den snittade 76 tittare vilket jag tycker är fantastiskt då det är första gången och med lite reklam i förhand.
Jag kan absolut göra saker bättre i framtiden, vi gav både ris och ros men en av dagens behållning var bröderna Wrangs försvarspel i olika matcher. Tillägg här är att de förmodligen drillades hårt just i den grenen då ”Freddan snodde” alla spelföringar?
Vi delade ut några röda kort, här sticker framförallt Scandics Väst internet ut, FY FAN vad dåligt det var, tätt följt av ett par av ”Lucky Lukes” budgivningar…
Sist men inte minst, den här streamen samt om det blir några i framtiden kommer alltid fokusera på en sak, och en sak endast. Jag försöker höja och förklara för våra klubbspelare runt om i landet hur och varför man ska agera på vissa brickor! Ni är våra bredd/framtid och utan den faller snabbt korthuset ihop, pensionärer i all ära men det behövs tävlingsbridge på kvällarna för att drilla vår nästa generation.
Skvisar, kryssmaskar och tråkiga övertrick lämnar vi till de riktiga experterna
/ Nichlas
Sidor
Väldigt roligt att det går så bra för (skånska) Carbonnier och Pierre Carbonnier och Håkan Tjärnemo visar verkligen att man kan spela mer än bara partävling. Imponerande också av Linus Dahlström som så här långt har mer är +0,5 på butlern med tre olika partners. Med 20 VP ner till fjärde lag skall det mycket till för att man i alla fall inte skall ta medalj.
Vassa och snälla kommentatorer jag har. Jag kommenterade på BBO en spelföring av Johan Upmark med att han på hela given inte spelat ett enda kort som jag hade gjort varpå jag fick ett internmedelande (därav snällheten): ”Det var nog den finaste komplimangen Johan någonsin fått!”.
Jag vill tacka lördagens kommentatorer som har varit:
Dan Bylund
Niklas Warne
Gunnar Elmroth
Hans Kvick
Per-Ola Cullin
Peter Swensson
Peder Linder
Och ett speciellt tack till Nichlas Eliazohn och hans bisittare Andreas Westman för deras liveshow.
Sidor