Hej!
Jag vet att man ska lägga denna information i forumet för inbjudningar och jag har gjort det också…men eftersom vi pratar om juli här så hamnar ju informationen ganska långt ner i listan (sorterad efter datum). Med risk för att få skäll så vill jag ändå uppmärksamma alla på detta forum om att bridgeveckan i Falkenberg i sommar genomförs i sin nya form för tredje året i rad nu - men med den skillnaden att vi kickar igång veckan med en SM-tävling! Vi spelar mitt i centrum i Falkhallens luftiga lokal precis som ifjol!
Det ska skakas liv i SM i Mixedlag igen och vi hoppas att det är många som är sugna på en medalj?! Eller ära och berömmelse? Det har tyvärr varit lite dåligt intresse för denna SM-tävling tidigare men kanske det nu kan vara rätt? På BK Albrekts i Varberg så spelas det t.ex. en serie som kallas ”Mixedstegen” varje månad med 28 lag och kö! för att få vara med! De är ganska fullfjädrade på mixed där så akta er, och vi ska förstås göra allt vi kan för att de ska ställa upp och utmana er alla andra i landet ![]()
Det krävs dock minst 12 anmälda lag senast 6 juli för att SM-tävlingen ska arrangeras.
Nu behöver man inte vara superledsen om man anmält sig och det inte blir 12 lag eftersom man kan trösta sig med att hoppa in i Falcons Lagtävling (öppen) istället och ändå få sin semester på Skrea strand
Det finns ju dessutom en hel bridgevecka att se fram emot!
Falkenbergsveckan har en egen hemsida Falkenbergsveckan.sedär man kan läsa alla detaljer om tävlingarna, den (Nilsland har lite med saken att göra
)administrerar även budgivningen på våra elitspelare på ProAm-tävlingen samt kan hjälpa till med både partner och boende. Mats Nilsland och Walthers bildelar sponsrar några av våra tävlingar så det är fina penningpriser till de främsta samt en hel del utlottade också!
Du kan anmäla dig direkt till tävlingarna via BK Falkenbergs klubbsida ”TÄVLING” , Kommande (13-18/7) samt under rubriken Inbjudningar där du hittar anmälningslänkarna snabbare. Du kommer direkt dit via följande länk:
Direktlänkar till tävlingarna på BK Falkenbergs hemsida
Vid frågor om tävlingarna kontakta gärna Suzanne.lemborn@falkenberg.se
Vid frågor om budgivningen på ProAm-spelarna (listan ska växa) och bridgeveckans hemsida kontakta gärna mats.itbolaget@mail.com.
Vi ses i sommar! ![]()
Varmt välkomna önskar jag och maken tillsammans med BK Falkenbergs styrelse!