Hjälp för bridge-TL som behöver göra en ”poll” med mera på facebook verkar nu ha ersatt det livliga debattforum som fanns en gång i tiden i förbundets regi. Varför ska vi lägga ut våra interna, intressanta diskussioner på externa leverantörer? Är vi så mediakåta att vi vänder oss till instagram, facebook ”what som” vad för att belysa att bridge finns? Beror det på att vårt förbunds kapacitet inte räcker till?
/janne

Janne du har missförstått. Pollsidan på fb ger snabbare svar till tl. Handlar inte om något annat
Det har inte ersatt någonting. Det har fyllt ett tomrum som ett forum utan tillhörande mobilapp inte kan fylla. Det är klart mycket enklare att få många spelares syn på ett bud eller spelläge via sociala medier än via ett forum. Vi kan också föra direkta konversationer med spelare och dessutom garantera att spelare av rätt nivå får frågorna. Det går inte via ett forum som i sin natur är en trögare kommunikationsväg.
Ursäkta, förstod inte att 168 medlemmar i kjedan”skrammel” var utanför det som rasslade.
/janne
Usch, vill kommentera några påståendera:
Det har fyllt ett tomrum som ett forum utan tillhörande mobilapp inte kan fylla.
”Ledsen, men vad fan säger att våra snart pankisar hittar övh någon knapp på mobilen som direktar till bridgens himmelrike!”
Det är klart mycket enklare att få många spelares syn på ett bud eller spelläge via sociala medier än via ett forum.
”Pratar du inte med din partner?!
Vi kan också föra direkta konversationer med spelare och dessutom garantera att spelare av rätt nivå får frågorna. Det går inte via ett forum som i sin natur är en trögare kommunikationsväg.
”Jag är pratglad men slaktar du nu hemsidan”
/janne
Saknar deklaration, inte ovantligt.
/janne
Underbart hur du tar och vrider på det jag skrev för att påstå något jag inte avser. Men ska göra ett nytt försök att förklara varför grupper av det ovan nämnda slaget är nyttiga.
Om jag som TL ska fatta ett domslut så är det ett ytterst effektivt verktyg att använda t.ex. facebook för det är där jag har direkt kontakt med bridgespelare som inte är i lokalen. Facebookgruppen som avsågs är inte för att diskutera system eller budlägen med partnern utan för att kunna göra korrekta domslut. Vad min partner anser är inte relevant för jag har ingen partner i rollen som TL.
Jag slaktar inte hemsidan, jag menar bara på att ett forum inte kan fylla alla funktioner.
Vad jag avsåg med app var att utan en App som ger direkta notiser om när nya meddelanden kommer så kan kommunikationen ta för lång tid. Med det sagt används forum för att göra pollar, men det görs då man har gott om tid på sig och inte behöver fatta ett domslut ens samma dag.