Som ni redan säkert noterat så blev det ju inget slutspel för vare sig damer eller mixed, så både damkapten (undertecknad), samt mixed-kapten (Ol-Mårs) såg vår chans till att få stilla spelsuget efter att ha suttit på läktaren första veckan. Som tur var så kände Julia och Marie att det fanns möjlighet till att få i sig lite fler brickor som träning inför framtiden, och lag Gott och Blandat anmälde sig till Transnationals.
Vi spelar på fyra, så nu är det 56 brickor om dagen som gäller- samma schema, men andra brickor än i slutspelet. Riktigt bra konditionsträning!
.. och - jag inser nu verkligen att det finns en poäng med att ha en kapten som håller ordning på saker och ting!
I första matchen satt jag och spelade med min smartwatch på mig. Aja baja, hade minst blivit en varning om det hade blivit kontroll.
Kaffet är inte klart när man kommer ner för jämförelsen.
Efter två dagars spel har vi tappat bort 3 pennor, två vattenflaskor, och en deklis.
Partnern lyckades dessutom glömma kvar sin telefon i ”bordsfickan” efter en match, som tur fanns den inlämnad i infodisken.
Spelmässigt började det bra när vi fick en liten vinst mot Team Black (Bertheau och gänget). Hela laget spelar i matchande skjortor - jag ska försöka fånga dem på bild imorgon.
Sedan mötte vi ett oerhört trevligt lag med kanadensiska förbundsordförande Shelley Burns - som för övrigt kanske besöker S:t Erik i veckan som kommer på sin Europaturné. Helt klart vårt sämsta motstånd hittills, men med lite självskadebeteende från vårt håll blev det storförlust.
Därefter håller vi till på de höga bordsnumren, och kämpar så gott vi kan för att slippa hängronden.
Trevlig match mot Förenade Arabemiraten igår!

Dagens första match var nära att dra över på tiden. De trevliga farbröderna Från Taipei var inte helt kompisar med tekniken.

Senare idag mötte vi det kanadensiska damlandslaget- alla sex spelare i laget har asiatisk härkomst, och åtminstone min skärmgranne blev väldigt intresserad av att besöka Örebro något år.

Vi har än så länge inte mött våra svenska vänner i lag TEEO, de är på lite lägre bordsnummer än oss.

Imorgon återstår 4 matcher, och vi börjar mot ett lag med australiska spelare.
Vi vet inte om det är samma australiensare som brukar ladda upp för sina matcher med ett meditationspass nere i vår källare, men en lite kul historia är att något annat lag klagat till tävlingsledningen om att han har för färgglada byxor.. så idag dök större delen av deras trupp upp i hans byxor!

Tråkigt nog så åkte veteranlaget ut mot Frankrike i kvarten, men några av dem hoppar in i Transnationals imorgon. Och så hejar vi så klart på öppna laget i semifinalen mot Danmark!

Nu sitter jag i en bil med Julia, Tommy, och Marie kör oss lugnt och stadigt mot Sverige medan vi andra får rapportera om vad som händer på BBO-matchen i Sveriges semifinal mot Danmark.
Hälften av de insmugglade energidryckerna fick bli kvar i Danmark för att få plats med alla resväskor.
Igår var ännu en trevlig dag med 4*14 brickor i Transnationals. Lite panik fick vi när vi kommer in till matchen mot Bermuda Triangle. Vi låg så långt ner i botten så vi skulle spela på bord 39, men det fanns ju bara 38 bord i lokalen!
Vi fick sedan hjälp av tävlingsledningen att hitta bordet som hade dukats upp på ”scenen”, där semifinalerna spelades.
En väldigt trevlig match, och en välbehövlig vinst med 20-0!
Därefter mötte vi australiensare, som åtminstone vid mitt och Pärs bord var fruktansvärt långsamma, och när vi lämnade bordet trodde vi att vi kanske hade en förlust lika stor som förra segern. Riktigt så illa var det inte när vingarna hade några fina brickor, men jag tror vi slog någon slags rekord, 42-62 slutade matchen, 104 imp ute på vift på 14 brickor!

I sista matchen mötte jag och Pär ett trevligt par från Schweiz där mannen på min sida pratade lite svenska. Han tog noggranna noteringar om både klöver 8 (Englund), ruter 7 (ölen) samt spader 8 (groggen).

Vi fick faktiskt en liten seger på slutet, och firade detta med veckans första pizza!
Veteranlaget fick förstärkning av någon holländsk senior, men det räckte tyvärr inte för att ta sig till slutspel.
Idag har det bildats ett nytt lag till BAM-turneringen (board-a-match, en extremsport i sammanhanget, det handlar bara om att vinna brickorna - att ta 110 mot 100 är lika mycket värt som att spela hem 1430 mot 100 ut..)
Vi hejar på Pär och Berik, Daniel och Daniel, Joppe och Mårten i lag Snake!
Precis innan avfärd från Herning fick vi lyssna på lite opera på gatan precis utanför hotellet - det kändes som ett fint avsked!
Jag har sagt det förut, och säger det igen, Herning är verkligen en mysig liten stad!

Lite blandade bilder!

Halva lag Black i matchande skjortor!
Spellokalen by night
Biblioteket
Hotellet by night
Ni började ju med att tvåla till lag Black med Hult-Wrang-Bertheau så det kan bli något att berätta för barnbarnen om de vinner tävlingen

Tack för sällskapet
I eftermiddag nu avslutningscermoni och prisutdelning där öppna laget ska få sina bronsmedaljer.