Det har tyvärr kommit till min kännedom att det finns folk(grisar) som lämnar toaletten utan att tvätta händerna. Och sedan börjar plocka i korten direkt.
Detta jävla ofog tycker jag vi gemensamt får ta tag i.
De som jag nu vet gör detta kommer jag själv konfrontera under morgondagen(tumult kan uppstå)
Fram för bättre hygien!
Hej partner!
Jag berättade aldrig det men jag konfronterade faktiskt en under kvalet i Chairmans
.
På travbanor och bridgearenor har jag alltid gjort det….de skall ju hålla i mina pengar eller samma kortlek…
Är det så att vi är överens om något för första gången den här veckan…?
Lycka till med kissandet
/Roger
Bra att detta togs upp. Jag fick höra av en norsk kompis på festivalen att han sett detta beteendet i bonuscupens slutspel.
Skärpning
På nationals i Toronto var det under en pågående session en spelare som kom in i spellokalen, tätt följd av en annan som rusade efter honom och skrek ”tävlingsledare, den här mannen tvättade inte händerna på toaletten”. Kanske något ni kan testa här, public shaming kanske fungerar avskräckande.
En annan grej är att man kan tänka sig att spola efter sig. Det är mindre trevligt att stolpa in på ett dass där föregångarna lämnat kvar sitt visitkort.
Då får jag passa på att nämna skvalandet utanför toastolen. Vilket förekommer, iaf på herrtoan.
Har man svårt att stå å pissa rätt, då får man väl ta för vana att sitta ner å pissa. Märkligare än så är det inte.*
(Och händer det ändå fastän man normalt siktar rätt; får man väl själv torka upp det värsta - och tvätta händerna efteråt ja).
Även om de i USA presidentdebatt hånar varandra vem är det som står å pissar, (en variant på …mätning) men det är givetvis löjligt utav dom och säger mycket om atmosfären i dessa ”debatter”.
Ps. Påminner mig om en scen på en av mina arbetsplatser. Vi hade alltså en pinkareutanför… Så insåg jag vem det var för jag gick in på toan omedelbart efter honom. Toan var ren bara lite innan…
Hur som, golvet på toan förblev rent efter detta.
Så jag gick lite diskret till arbetskamraten med störst pondus - tillika inofficiell av ägaren utsedd biträdande vicechef. Varpå denne lugn samlade ihop alla oss män i arbetsstyrkan och i samlad tropp förde han oss till toan så vi skulle åse eländet. Och utan att skälla eller nåt, gav tipset ovan: har man svårt att stå upp utan att spilla, får man helt enkelt sätta sig ner… Jag såg att den skyldige mumlade för sig själv: aha, sätta sig ner… Tydligen en ny insikt för honom.
Är väl lika bra att damma av den här tråden nu innan festivalen så kanske vi slipper den efteråt.
Cirka hälften går raka vägen ut från herrtoan är min uppskattning.
Men hur många tvättar händerna innan de ställer sig i lunchkön och sedan gräver glatt ner händerna i besticklådorna?
Om det sedan är dålig hygien eller inte och om man förtjänar att kallas för grisar låter jag vara osagt.