Häxan

14 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Sven Åke Bjerregaard
Bild för Sven Åke Bjerregaard
Häxan

Finns det någon vänlig själ som har en bra och väldokumenterad beskrivning av den( bästa) varianten av ”Häxan” som används av svenska eliten?
Tacksam för ett mail med den.

Joakim Nordlindh

Har ingen aning om detta är den bästa eller vanligaste varianten.

http://www.syskon.nu/konventioner/offensiva/0042_haxan_01.htm

Det är väldigt vanligt att byta plats på klöver och lång högfärg. Att 1hö 1nt 2hö visar hj/kl och att 1hö 1nt 2kl visar 6+hj eller starkt

Börje Rudenstål
Bild för Börje Rudenstål

Du får ett mail

Arne Jordestedt
Bild för Arne Jordestedt

Börje är en vänlig man som delar med sig, jag har fått mail av honom tidigare, tack. Hoppas han har den bästa varianten av häxan, Googla på Gazilli annars men det är ju inte de svenska dialekterna.
Bra med nåt knep men konventionen löser inte alla givar, så det är plus och minus, imo. Finns många häxor, min hon spelar inte bridge. Men väldigt många är förtjusta i sin häxa Smile kanske för förtjusta?

Max Ödlund
Bild för Max Ödlund

Veteranuttagning. Fi bjuder ostört 1 spader – 1 NT, 2 klöver. Jag vänder mig mot min skärmkompis, Andreas Könyväs, skrynklar ihop hela ansiktet, och lyfter upp två knotiga händer. Tystnad i tio sekunder, innan Andreas bryter ihop och börjar skratta så det ekar i hela lokalen. För han förstod – till slut – att jag försökte säga ”spelar ni Häxan?”

Britt-Marie Warborn
Bild för Britt-Marie Warborn

Börje
Kan vi andra få del av din ”(bästa) varianten”

Börje Rudenstål
Bild för Börje Rudenstål

Britt-Marie. För det första vet jag inte om det är den ”bästa” varianten, men den är väl dokumenterad.
Det är dock inte jag som skrivit den, vill därför inte skicka ut den offentligt.

Johan Nilsson

Bästa häxan hittills verkar dock vara Max.

Peter Backlund
Bild för Peter Backlund

Börje Rudenstål skrev:

Britt-Marie. För det första vet jag inte om det är den ”bästa” varianten, men den är väl dokumenterad.
Det är dock inte jag som skrivit den, vill därför inte skicka ut den offentligt.

Kan du inte maila den till Britt-Marie?

Peter

Börje Rudenstål
Bild för Börje Rudenstål

Peter Backlund skrev:

Börje Rudenstål skrev:

Kan du inte maila den till Britt-Marie?

Peter

Vi löser det, Peter.

Claes Melin
Bild för Claes Melin

Sven Åke
kanske vill ha den på
Swahili Wave

Britt-Marie Warborn
Bild för Britt-Marie Warborn

Tack Johan och Börje för mail Smile

Sven Åke Bjerregaard
Bild för Sven Åke Bjerregaard

Ber att få tacka de som skickat. Även Afrika behöver upplysning…

Jan Eric Larsson
Bild för Jan Eric Larsson

Hej!

Är det möjligt att även jag kan få ett mail med den bästa häxversionen?

Jel@svenskbridge.se

Logga in för att kommentera