Forum » Allmänna diskussioner » Partävlingar på BBO

Partävlingar på BBO

8 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Mats Nilsland
Partävlingar på BBO

När man som jag bor lite långt borta är det kul att ändå kunna spela hemma i Sverige genom BBO.

Flera klubbar anordnar partävling varje vecka på BBO och om du inte känner till den möjligheten kan du hitta informationen här:

https://bboskane.se/valkomna-till-bboskane/

Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

.. och om man gillar att se och höra sina motståndare kan man spela partävling på RealBridge på söndagkvällar! Smile

Mer information här!

(Sorry Mats för att jag hijackar din tråd!)

Mats Nilsland

Det gör inget Linnea, ju mer information desto bättre!!

Lars-Magnus Gustafsson

Hej
Det finns redan en tråd där vi, i samråd, gemensamt lagt ut vilka tävlingar som finns på BBO. Alla dagar i veckan utom lördag.
Vi gjorde detta för att undvika att någon ”armbågade” sig fram för att visa just sina tävlingar.
Länk till inlägget>>>


Här är inlägget i sin helhet, kopierat från den andra tråden:


När pandemin slog till så blev det en del spel på BBO. Du vet väl att en del av detta spel fortfarande finns kvar?
Det finns spel på BBO, alla dagar i veckan, utom lördagar. Det är fyra klubbar som fortfarande arrangerar spel på BBO.


Så här ser en normal vecka ut på BBO:

Veckodag Klubb tid
Måndag BBO Skåne 18:30 (24 brickor)
Tisdag Karlstad BK 18:30 (24 brickor)
Onsdag Nora BK 18:30 (24 brickor)
Torsdag Kolmårdens BK 18:00 (24 brickor)
Fredag Kolmårdens BK 18:00 (18 brickor)
Lördag Inget spel på BBO
Söndag Karlstad BK 17:00 (24 brickor)

Alla tävlingarna spelas som normala klubbtävlingar. Vi spelar om bronspoäng som i en vanlig tävling, live på klubben.
Ibland är det en spelande tävlingsledare, ibland en icke spelande tävlingsledare. Det viktigaste är dock trivseln.


//BBO Skåne, Nora BK, Karlstad BK och Kolmårdens BK


Mats Nilsland

Hej Lars-Magnus. Du skriver:
”Det finns redan en tråd där vi, i samråd, gemensamt lagt ut vilka tävlingar som finns på BBO. Alla dagar i veckan utom lördag.
Vi gjorde detta för att undvika att någon ”armbågade” sig fram för att visa just sina tävlingar.”

Om du menar mitt inlägg så visste jag ej detta. Kanske inte alla läser alla olika forum. BBO skåne är inte heller ”min” tävling. Och slutligen så om man följer länken till BBO Skåne så visas alla tävlingarna där.

Lars-Magnus Gustafsson

Jag insåg det, att fokuseringen i mitt inlägg kanske hamnade lite galet. Nej, jag menade inte ditt inlägg. Jag skulle skrivit något i stil med, att vi gemensamt visar alla alternativ som finns på BBO. Att det är ett samarbete.
Jag kan tillägga att vi inte har kommit överens om olika dagar. Det har bara blivit så. Och det blev ju bra. Det finns spel alla dagar i veckan. (utom lördag)

Lars-Magnus Gustafsson

När det gäller det andra inlägget så är den under resor och inbjudningar till tävlingar. Det forumet har något konstigt fastnålningssytem som gör att nya inlägg hamnar långt ner och sedan flyttas upp - för att sedan dala ner samtidigt som alla inlägg markeras som olästa. (röd etta) Jag förstår att det är lätt att missa. Men, det finns säkert en anledning till detta också….

Lars-Göran Larsson

Lars-Magnus Gustafsson skrev:


Jag insåg det, att fokuseringen i mitt inlägg kanske hamnade lite galet. Nej, jag menade inte ditt inlägg.


Ja, ”lite” galet blev det kanske då slutsaten blir att det var Linnea (fy på dig) som, utan samarbete, armbågade sig fram.
Logga in för att kommentera