Hej!
Sedan ett antal år önska r SBF medlemskap i RF, och nekas.
Vilka är villkoren för medlemskap i RF, som SBF inte uppfyller men som övriga förbund tydligen gör? Är det enbart den ringa(?) fysiska aktiviteten det handlar om? Motiverar man avslagen?
RF-villkor
23 nov 2017 kl 21:19
RF-villkor
Samarbetspartners
Förbundet
Kontakt
Stadgar
Kansli
Styrelsen
Kommittéer
Tidningen Bridge
Klubb & distrikt
Sök klubb
Välj distrikt
Bridgekurs
Funktionärsutbildning
Bra länkar
Profilering
Medlem
Sök medlem
Mina sidor
Medlemskap
Byte av klubb
Junior
MK
Populära sidor
Forum
Spelprogram
Nyheter i listform
Gamla hemsidan
Syskon
Budproblemet
Tävling
Mina tävlingar
Regler och dokument
Bridgefestivalen
Mindre rutinerade
Simultan
Ruter
Internationellt
Internationellt
Landslag
WBF World Bridge
EBL European Bridge
NBU Nordisk Bridge
SM Par
Open
Dam
Veteran
Mixed
Junior
Nybörjare
Hcp 30+
Lagtävling
Allsvenskan
Svenska Cupen
Chairman’s Cup
SM Lag Open
… Veteran
… Mixed
… Junior

Bridge uppfyller inte kriterierna för att vara en idrott, den fysiska aktiviteten och användningen av muskelmassa är för litet - enligt RF.
Algblomningen börjar väl bli ohållbar i sjön där vi slänger en hög med pengar år efter år på det här tramset.
Vi bör införa tunga bud utvecklade av systemexperter. Dessutom kan en väg vara att spetsa kortlekarna med järn, allt för fortsatt utveckling av vår sport.
/janne
Låt oss införa regeln 5 armhävningar per straff som motståndet tar.
Just nu vet vi inget om detta. RF har ju en arbetsgrupp som bereder frågan inför nästa Riksidrottsforum och möte. Bland annat ser de över frågan om kriterierna, då de är väl medvetna om att de har förbund redan i RF (sedan Hedenhös tid) som inte uppfyller dem.
Mer än så vet jag inte. Vid tidigare tillfällen (förutom det sista då, när inget beslut fattades alls) har det bara handlat om den fysiska prestationen. Allt finns i handlingarna.
Tack för upplysningarna!
Men vad ska gälla för dubblingar och redubblingar?
’Upplysningar’ är ett gammalt begrepp. I den nya lagboken heter det ’information’ i stället.