Forum » Allmänna diskussioner » Runningscores från Albrekts Guld

Runningscores från Albrekts Guld

8 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Britt-Marie Warborn
Bild för Britt-Marie Warborn
Runningscores från Albrekts Guld
Thomas Andersson
Bild för Thomas Andersson

Vad var det för snitthandicap i tävlingen? Förhöjd skala?

Philip Berggren

Thomas Andersson skrev:

Tittade faktiskt inte på det då vi var för få par för att tävlingen ska spelas med förhöjd skala. Minst 32 par.

Thomas Andersson

Aha, det visste jag inte, har inte hittat den regeln. Tack för info.

Torbjörn Jönsson
Bild för Torbjörn Jönsson

Thomas Andersson skrev:

Hörde ett rykte om att datorprogrammet klappat ihop och levererat helt slumpmässiga resultat och det finns tydligen en del evidens som stöder det.
Björn Ohlsson

Thomas Andersson skrev:

har inte hittat den regeln.

Det är inte helt lätt att hitta dokumentet. Man skulle kunna tro att skulle ligga under Övriga regler och blanketter …. MP men det gör det inte …

Jag tycker att ökningen av antalet gp är omotiverat stor om snitthandikappet råkar gå under 15 (och man är minst 32 par). Från 4+3(?) till 10+7+5+4.

Hur räknar man snitthandikapp i fyrmanna. Räknar man på startlistan eller tar man hänsyn till antalet spelade brickor för varje enskild spelare?

Skall handikappsnittet beräknas på aktuellt handikapp eller det senast publicerade handikappet?

/B

Stefan Westlund
Bild för Stefan Westlund

Björn Ohlsson skrev:

Skall handikappsnittet beräknas på aktuellt handikapp eller det senast publicerade handikappet?

/B

När jag frågade inför senaste Gävleguldet så var svaret senast publicerade ….

Thomas Andersson

Torbjörn Jönsson skrev:

Thomas Andersson skrev:

Hörde ett rykte om att datorprogrammet klappat ihop och levererat helt slumpmässiga resultat och det finns tydligen en del evidens som stöder det.

Ryktet har fel. Sanna är europamästare, hur svårt kan det vara för henne att dra fram en gammal get till vinst liksom.

Logga in för att kommentera