Qvibergs inhopp i mediavärlden (Metro) har enligt SvD kostat honom 71,6 miljoner kronor…. han har nu hoppat av detta projekt …”jag är jättenöjd med affären även om det blev väldigt kort och dyrt”, hm………. Första pris i Chairman’s cup är 50 000 kr…(startavgift 2 800 kr/lag) Lycka till!!
Samarbetspartners
Förbundet
Kontakt
Stadgar
Kansli
Styrelsen
Kommittéer
Tidningen Bridge
Klubb & distrikt
Sök klubb
Välj distrikt
Bridgekurs
Funktionärsutbildning
Bra länkar
Profilering
Medlem
Sök medlem
Mina sidor
Medlemskap
Byte av klubb
Junior
MK
Populära sidor
Forum
Spelprogram
Nyheter i listform
Gamla hemsidan
Syskon
Budproblemet
Tävling
Mina tävlingar
Regler och dokument
Bridgefestivalen
Mindre rutinerade
Simultan
Ruter
Internationellt
Internationellt
Landslag
WBF World Bridge
EBL European Bridge
NBU Nordisk Bridge
SM Par
Open
Dam
Veteran
Mixed
Junior
Nybörjare
Hcp 30+
Lagtävling
Allsvenskan
Svenska Cupen
Chairman’s Cup
SM Lag Open
… Veteran
… Mixed
… Junior

Vad vill du få sagt? ”han är rik så han kan bidra med mer i prispengar?”
Ja, det tycker jag, vad tycker du?
Att vi ska respektera andra människors rätt att inte ge bort sina egna pengar. Jag tycker att har man åsikter om startavgiften och vad den går till tar man upp det med festivalledningen och kastar inte skit på någon för att de inte ger bort mer…
Instämmer till fullo med föregående talare. Respekt…
Jösses…
Den typen av åsikt är så absurd att klockorna står stilla. Vad tror du händer om flera mottagare av sponsringen har eller uttrycker dylik ståndpunkt?
Chairmans cup är bland det bästa som hänt bridgen i sverige på många år, IMHO
Tja, jag tycker också Chairmans cup är fantastisk….men lite mer än 50 000 delat på 6 eller 4 tycker jag nog det är värt…..det är vad en medioker travhäst skramlar in på ett lopp på en medelbana…. min andemening var ju….Mer pengar till bridgespelarna som deltager i denna tävling för att höja statusen och kanske locka hit lite fler elitspelare från andra länder………men det blev som jag misstänkte……min åsikt är absurd enär jag har den dåliga smaken att ironisera lite över herr Q……..hur stor hans sponsring är vet naturligtvis inte jag….och att min åsikt skulle ha någon betydelse för herr Q:s engagemang har jag svårt att tro…..så jag får väl citera MW….”Lycka till med bridgen”
Herrn har inte varit travägare, hör jag.
Jo, herrn har varit och är delägare i ett knippe hästar…….två startar på elitloppshelgen……så, tyvärr, fel kommentar………..
Kan bara hålla med i det sista stycket ”fel kommentar” för din del, galopp på upploppet, målsnöret slank all världens väg.
/janne
Bra Jerry då kan Du väl plussa på lite pengar till CC? För övrigt har Mats Q varit en utmärkt ordf i många år och förutom hjälpt Sveriges Bridgeförbund med stora ekonomiska bidrag vid felkalkylerade arrangemang typ EM 2004. För övrigt borde man övertala Mats Q att sitta kvar som ordf!