I helgen är det dags för semifinaler i SM-lag och som vanligt har jag tagit ut de lag som kommer att gå till final. Eftersom jag tidigare fått en del frågor från lag som inte varit med: ”Är det lönt att vi åker nu” har jag även tagit med mer än ett lag och också hur många procents chans lagen har att gå vidare. I vissa grupper har inte de listade lagen 100% tillsammans och det kan då finnas en liten möjlighet för en skräll.
Norrköping
Sivves 55 %
Team Zang 45 %
Ludvika
Juniorerna 70 %
Skalman 30 %
Malmö
Everfresh 90 %
Malmö forever 10 %
Skövde
San Sac 60 %
BK Centrum Farmers 30 %
Kusinerna från landet 10 %
Uppsala
Lagerman 80 %
ZMRZLINA 20 %
Göteborg
Scania 46 %
No Trumph 45 %
Östersund
Ett annat lag 49 %
Strategen 39 %
Bylund 9 %
Lerner 3 % (Heja Peder!)
Stockholm
Michielsen 90 %
Snipers 10 %
Växjö
Sjöberg 46 %
Sjökvist 44 %
Örebro
ABB Thomas 55 %
En påse nötter 45 %
Edit: ligger Skövde i Småland?

Kul att få lite tips men tror det kommer bli lite fullt när de ska ha två heat i Skövde.
Svenska deklarationer vid borden OXÅ
I stället för att vara ironiskt elak, kunde du väl ha visat de korrekta spelplatserna.
Peter
Andersson har tidigare gråtit ut på sociala medier för att hans Scania inte var mer segertippade men semifinalen i Göteborg som man trots allt vann visade vad vi redan visste: han är bra men inte så bra som han själv tror.
Man kan inget annat än att tycka synd om Jannes gäng som på hemmaplan i Malmö var väldigt nära och man borde kunna begära mer av de andra skåningarna i Malmö Forever än att i sista matchen förlora stort mot Everfresh (Pia Andersson hade bäst av alla på butlern).
Skåne fick i ändå två lag i finalen eftersom (Perry) Sjöberg vann i Växjö och mina vänner Hans Olsson och Bengt Pålsson får nu spela sin första final. Pålsson lärde sig tydligen mycket av mina fina spelföringar när vi spelade tillsammans i Kitzbuhel dagarna före.
Lagkaptenen i Lagerman som tillsammans med Thomas Wrang hade bäst i laget på butlern får skylla sig själv som bara tar ut sig själv i fyra halvlekar för det räckte inte i Uppsala. Här får Marion också ta på sig en del av skulden för det går inte att låta Fredin och Upmark sitta uppe och dricka konjak (?) tills sent på nätterna när ingen av dem är 25 längre.
Det var väldigt roligt att trevlige Peder Linder (men herregud - kolla på segerfotot …) och de andra i Lerner vann i Östersund men så var de också mer eller mindre segertippade av mig.
Har tidigare felaktigt varit lite för hård mot ABB Thomas och Börjessons men nu när man trodde på dem så höll de inte måttet. Mikael Westerlund fyllde år i helgen och klarade kanske inte av att göra två saker samtidigt.
Björn Sörling blev Surling när jag gav hans Ulricehamns Jörgen exakt noll procents chans att gå vidare och man var faktiskt inte så långt ifrån men Sörling borde varit mer uppmärksam när han spelade med mig för 10 år sedan.
Jag hade ju inte alls varit så bra som jag är idag om jag inte hade lärt mig av alla dina misstag, Torbjörn :p
Läromästare som läromästare!
Well Played Marion!
Inget ont om Anubis men att få bort Lagerman från finalen var kanske hennes största bedrift under helgen
men jag kan banta….
Men ni får gå ihop å köpa en rakapparat.
Eller så får Valle låta bli att raka sig inför finalen så det blir balans i laget.
Hursom ska det bli extra kul att kolla finalen. Well done
Å lycka till
Slutspelsskägg