Forum » Allmänna diskussioner » Chairmans - uträkningar och ny lottning?

Chairmans - uträkningar och ny lottning?

4 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Stefan Zylberstein
Chairmans - uträkningar och ny lottning?

Hur gör man i dagens Chairmans?;

Använder man dosa genomgående?

Eller gör man på det vanliga sättet; jämför och räknar ut för hand, varje lag för sig; meddelar TL; nya ronder meddelas antingen direkt med en ronds fördröjning, eller så får man vänta lite…

Eller någon blandning?

Jag som deltagit i ett antal Meetings; tre dagars festivaler i Polen (Miting på polska) har lärt mig att fyrmanna under festivaler är stressiga affärer som man gör bäst i att undvika.
Det GÅR OK om man har en duktig, lugn, erfaren och infödd partner. I absolut nödfall går det an med en lugn helsvensk partner… Men. Jag brukar numera ta fyrmannasöndagen ledigt.
Svenska fyrmannatävlingar räknas ju också ut för hand, precis som farfar och gammelmostern gjorde. Men i lite längre matcher, tex på lag-DM, är det ändå inte fullt lika stressigt. Man hinner rent av gå på toa om man skyndar sig. Smile

Men så slog det mig inatt. Det finns ju dosor och de är väldigt välorganiserade på Chairmans… Det är fullt tänkbart att ALLTING går via dosa, och så slipper man stressen där det är bråttom i korta matcher; och TL som börjar gasta och skrika mitt under spelet….

Kort sagt, hur är det i Chairmans??

Tomas Brenning

Allt via Bridgemate. Nästa rond lottas med fem minuter kvar av ronden; då får man 6-7 jämförelser per match av 8. Matchresultat och nästa bordsplacering visas automatiskt på projektor. 10 minuter paus mellan ronderna för rökning, toalettbesök, samt utskrift och utdelning av protokoll med lagnamnen på. Mycket väloljat maskineri.

Stefan Zylberstein

Tomas Brenning skrev:

Allt via Bridgemate. Nästa rond lottas med fem minuter kvar av ronden; då får man 6-7 jämförelser per match av 8. Matchresultat och nästa bordsplacering visas automatiskt på projektor. 10 minuter paus mellan ronderna för rökning, toalettbesök, samt utskrift och utdelning av protokoll med lagnamnen på. Mycket väloljat maskineri.

Ah, jättetack!

Bra att veta, och säkert inte bara för mig. Smile

Ola Brandborn

Stefan Zylberstein skrev:

Ah, jättetack!

Bra att veta, och säkert inte bara för mig. :)

Du borde verkligen prova, det är utan konkurrens årets roligaste tävling att spela.
Logga in för att kommentera