Forum » Allmänna diskussioner » Uttagningstävlingen mer info

Uttagningstävlingen mer info

45 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg

Sidor

Börje Rudenstål
Bild för Börje Rudenstål

(Stefan Andersson skrev:

Hej alla.
Ber verkligen om ursäkt om jag trampat någon på tårna. Trodde i min enfald att ett öppet forum var ett ställe där man kunde uttrycka sig fritt.
Att UK talar om vad som passar sig på forat ser jag som en ultimat absurditet.
Otroligt i ett fritt land.
Flera kom idag fram under SM-kvalet och undrade vem UK tror att han är. Ska han bestämma vad som får skrivas????)

Flera? Är det samma personer som ”någon” eller ”de”?
Att UK uttalar sig i en tråd i ett ärende som han dels själv dragit igång, dels ”många” inkl jag är intresserade ser jag som en självklarhet.
Att uttala sig i de ordalag du gjorde är lika självklart inte vare sig tillåtet eller försvarbart. Även jag tar mig alltså friheten här att tala om för dig vad som passar sig på forumet.

Sidor

Stefan Andersson

Jag antar att du skämtar Ola.
Om någon haft synpunkter på Kim eller Anders i ett fotbollsforum hade väl ingen prinsessa gått i spagat.
Sluta tyck synd om folk. Vi måste få diskutera spelarval. Jag lägger härmed ner.

Sidor

Stefan Andersson

Det var ju just den spelaren jag syftade på.
Och Ola, hyfs är att respektera demokratiska former. Det är extremt ohyfsat för att inte säga imbecillt att hävda att bridgespelare inte ska få kommentera individer i landslagsuttagningar.
Du rör dig i mörka marker.
Vet hut Ola.

Sidor

Stefan Andersson

Börje, vad menar du med tillåtet. Jag hoppas att du skämtar. Vad har jag skrivit som inte är TILLÅTET???

Sidor

Jan Matsson
Bild för Jan Matsson

Stefan, du är inne i en nedåtgående spiral med dina inlägg ….

Sidor

Stefan Andersson

Ok, sorry.

Sidor

Stefan Andersson

OK Jan.
Jag kan förstå om du tycker att jag uttrycker mig starkt.
Det respekterar jag.
Dock vill jag att du preciserar vad som är fel i sak av det jag skrivit.
mvh
Stefan A

Sidor

Stefan Andersson

Jan,
Dessutom vore det på sin plats att du förklarar hur du ser på yttrandefrihet.

Sidor

Niklas Andrén

Yttrandefrihet handlar om förhållandet mellan stat och individ, inte mellan individer.

Sidor

Torbjörn Jönsson
Bild för Torbjörn Jönsson

Niklas Andrén skrev:

Yttrandefrihet handlar om förhållandet mellan stat och individ, inte mellan individer.

Yttrandefrihet är en grundläggande demokratisk princip som mycket väl kan åberopas inom bridgeförbundet.

Att den principen (inom bridgeförbundet) inte omfattas av yttrandefriheten i svenska grundlagen är en annan sak.

Sedan är det fullt normal för bridgeförbundet att begränsa yttrandefriheten (genom att tex förbjuda personangrepp) vilket man också gör i grundlagen.

Sidor

Börje Rudenstål
Bild för Börje Rudenstål

Torbjörn Jönsson skrev:

Niklas Andrén skrev:

Yttrandefrihet är en grundläggande demokratisk princip som mycket väl kan åberopas inom bridgeförbundet.

Att den principen (inom bridgeförbundet) inte omfattas av yttrandefriheten i svenska grundlagen är en annan sak.

Sedan är det fullt normal för bridgeförbundet att begränsa yttrandefriheten (genom att tex förbjuda personangrepp) vilket man också gör i grundlagen.

Hmm, Rappakalja är ett rätt kul brädspel. Undrar varför det ordet dök upp i mitt huvud just nu.

Sidor

Andreas Könyves

Ingen har någonsin försökt förklara vad som händer i din hjärna

Sidor

Andreas Könyves

Dj-a dubletter. Varför?

Sidor

Börje Rudenstål
Bild för Börje Rudenstål

Hmm, ser inga dubbletter om det är det du avser. Om du menar dubletter, har jag tyvärr ingen aning om vad du menar, Doc.

Sidor

Logga in för att kommentera