Forum » Allmänna diskussioner » Andra-fjärde genom spelföraren (2/4e gm sf)

Andra-fjärde genom spelföraren (2/4e gm sf)

2 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Arne Jordestedt
Bild för Arne Jordestedt
Andra-fjärde genom spelföraren (2/4e gm sf)

Läs gärna nedan länk till forumtråd 2006 med kommentarer från kända namn, innan ni svarar i denna tråd på mina funderingar.
Forumtråd från 2006

Vill anknyta till tråden från 2006 och funderar på tangerat problem som lagts ut på Syskon för exempel svara på Syskon nr 22836.

Hur spelar man ”bäst” ”Andra-fjärde genom spelföraren?” Förutom tekniskt riktigt kort eller om ni har andra skäl göra det svårt för spelförare (ja eller svårt för partnern Cool ). Finns det positioner som man inte spelar 2/4e? (J Lagerman hade exempel i 2006 tråden, borde han spelat T från QT8 bakom Jxx men spelförare hade kanske 9?)

1. Har standard utvecklats om 2/4e ändrats från forumtråden 2006?
  2. Vilket bäst från kvarvarande eller ursprungligt antal? (t ex in på Ess, nu vända?)
  3. Spelar ni attityd 2/4e (skillnad med Hxxx/xxxx)?
  4. Samma 2/4 regel om träkarlen är svag hackor eller har någon honnör/bild?
  5. Bäst från äkta respektive oäkta sekvens (typ QJTx eller QJxx)?

Själv vill jag som Auby skrev med stigande ”erfarenhet” Bigsmile göra det enkelt, för min del konsekvent 2/4 från kvarvarande, utom tekniskt riktigt/försvåra för sf.

Nu vill jag ha svar eller pm på vad som kan vara standard om det finns. Kan någon svara på alla eller några av punkt 1-5 vad som är bäst så blir jag glad eller hur du själv spelar. Det finns ju 10000-tals år/brickor av spelerfarenhet i forumet och många med internationellt spel så kom igen alla, berätta! Hur gör våra framgångsrika ”yngre generationer”?

Petter Fryklund

Mera tekniskt är som Mats Sjöberg föreslår: 2/4 genom (förmodad) styrka annars de man använder normalt.

Logga in för att kommentera