Forum » Allmänna diskussioner » Kom igen! Här finns en inkörsport till tyngre droger!

Kom igen! Här finns en inkörsport till tyngre droger!

9 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund
Kom igen! Här finns en inkörsport till tyngre droger!

För det första, så vill jag påstå att all reklam är bra reklam!

För det andra så vill jag bara säga att jag fick korrekturläsa innehållet i artikeln, men där fanns inte själva rubriken med…

Men ja, jag höll på att sätta morgonkaffet i halsen när en kompis skickade mig bilden på hur Uppsalatidningen rubriksatt en liten intervju som kom ut i dagens tidning.

Men ja, det är ett korrekt citat från intervjun, lite taget ur sitt sammanhang, och jag hoppas att denna clickbait-mässiga rubrik gör att artikeln får fler läsare. Smile

Hela artikeln går att läsa online på sida 8.

Och slutligen ett litet tips! Nu på tisdag har vi sista omgången i Uppsalas lagserie. I samband med det tänkte jag göra en kort liten dragning om vad konceptet Minibridge innebär, och dela ut foldrar, lite begagnade brickor och kortlekar, och uppmuntra våra spelare att ta hem och testa minibridge med sina familjer och släktingar under julhelgerna. Foldrarna finns att beställa kostnadsfritt från Bridgeförlaget!

Börje Rudenstål
Bild för Börje Rudenstål

Lysande exempel på god journalistik!

Jan Lagerman

Påminner om när jag blev intrevjuad i PASS, BK Steriks medlemstidning, en gång.
Mitt i intervjun kom vi in på mitt engagemang i hundsportvärlden. Jag råkade säga något som:
-: ”Jag jobbar ohyggligt mkt, går upp tidiga mornar, kör 100tsls mil, utbildar och organiserar tävlingar mm utan ersättning,
kort sagt en sån som alla vill ha inom sporten.”

Av det blev det endast ”En sån som alla vill ha” kvar och det var rubriken på artikeln.
Folk kom och undrade om jag fått hybris.

Po Sundelin

Även om idiotrubriken förhoppningsvis var en icke-bridgespelares påhitt kanske den kan locka några (men troligen inte de lämpligaste).

Känner du journalisten? Avbryt i så fall bekantskapen.

Det känns som om man borde kontakta chefredaktören, men det kanske var han som satte rubriken.

Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

P-O: Jag tycker nog ändå att det blev rätt kul med rubriken - även om jag blev lite chockad först. Smile

Jag tror nog att det fick fler att läsa artikeln, för att ta reda på vad det faktiskt handlade om. Men nej, jag känner vare sig journalisten eller redaktören.

Igår kväll var jag på ett kalas där majoriteten inte var bridgespelare, och där blev just denna rubrik lite av en snackis, så jag fick möjligheten att förklara för mina bordsgrannar hur kul det är med bridge. Mission accomplished helt klart!

Ola Brandborn

PO Sundelin skrev:

Även om idiotrubriken förhoppningsvis var en icke-bridgespelares påhitt kanske den kan locka några (men troligen inte de lämpligaste).

Känner du journalisten? Avbryt i så fall bekantskapen.

Det känns som om man borde kontakta chefredaktören, men det kanske var han som satte rubriken.

Tvärt om, en strålande rubrik, för det är ju inte som så att tidigare artiklar drivit folk i massor till Bridgelokalerna, vad har vi att förlora.

Mikael Westerlund
Bild för Mikael Westerlund

Enda felet med rubriken som jag ser det är att ” Det inte var jag som kom på det först! Smile

Jag anser att inte rubriken kunde göras bättre!?

Den innehåller en stor portion humor samtidigt som vår förhoppning naturligvis skall/bör vara att detta blir den nya ”innedrogen”.
Och för många (de flesta?) som spelar bridge och blir riktigt bitna fungerar det ju som en drog (även om jag absolut inte har en aning om hur andra droger fungerar då jag aldrig ens provat) och det ser jag enbart som positivt!

Lycka till med bridgen
/Mikael Westerlund

Emma Karlsson

Jag småler lite och konstaterar att jag lätt hade kunnat orsaka den rubriken?
Hur många gånger har jag inte sagt att ”bridgen är mitt heroin”?
Sanningen är nog den att vi kan behöva en tillspetsad rubrik om vi ska synas!
Som alltid, bra jobbat Linnea!

Jerry Mähler
Bild för Jerry Mähler

Hej Linnea
Bra artikel ska testa detta hemmavid. Ska prova att ett ”rutinerat” par ska bjuda in ett annat par och lära dom bridgen hemma.
Det är svårt med kurser där kunskapen och åldern kan variera enormt. Har haft 10-12 åringar med 70 + are och det är inte helt lätt men det livar upp när äldre och ungdomar kommer tillsammans.

Logga in för att kommentera