Forum » Allmänna diskussioner » Budträning på bbo

Budträning på bbo

9 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Ulf Lundgren
Budträning på bbo

Hej!

Någon som vet hur man ställer in alla parametrar osv?

MVH Ulf

Carl-Henrik Nauclér

Finns en artikel om det här

Pg Eliasson
Bild för Pg Eliasson

Bäst är att generera givar i annat prg och ladda upp till BBO.
Inte helt simpelt dock.

Thomas Andersson
Bild för Thomas Andersson

PG Eliasson skrev:

Bäst är att generera givar i annat prg och ladda upp till BBO.
Inte helt simpelt dock.

Vilket/vilka format accepteras av BBO?

Ryszard Sliwinski
Bild för Ryszard Sliwinski

Vad jag förstår är det bara lin-format som accepteras av BBO. Men det är lätt att omvandla pbn-filer till lin-filer. Instruktioner hittar du på nätet.

Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

Annars kan jag rekommendera Correctcontract.com - en mycket bra budträningssida om man inte vill träna i realtid, utan respektive spelare bjuder igenom sina givar när hen själv vill.

Erik Sjöstrand skrev:

Jag har gjort en webbsida som heter Correct Contract vilken är gratis att använda: www.correctcontract.com

Idén är att du skapar en samling givar enligt vissa premisser och att man sedan bjuder dessa med sin partner online. Till skillnad mot BBO behöver man inte vara online samtidigt för att bjuda, istället fungerar det lite som Quizkampen eller Wordfeud: man väntar på sin tur och sedan bjuder man.

Tyvärr är verktyget för att skapa givar inte särskilt användarvänligt för den som inte har datorvana, men det skadar ju inte att prova!

Det finns några färdiga script för att generera händer, och jag tycker nog att det är ganska användarvänligt att skapa egna förutsättningar!

Thomas Andersson
Bild för Thomas Andersson

Ryszard Sliwinski skrev:

Vad jag förstår är det bara lin-format som accepteras av BBO. Men det är lätt att omvandla pbn-filer till lin-filer. Instruktioner hittar du på nätet.

Thx - jo jag har ju skrivit en del så det ska nog inte vara ett problem. PGs inlägg triggade utvecklingsådran att skriva en app som genererar och kör igång BBO med de genererade givarna på ett enkelt sätt Smile Får se om tiden finns…

Pg Eliasson
Bild för Pg Eliasson

Jag använder dealmaster pro för att generera givar.
Ett gammalt dos program som inte är lättnavigerat men har alla möjliga möjligheter.

Pg Eliasson
Bild för Pg Eliasson

correct contract är bra och lätthanterat om man inte vill diskutera samtidigt som man bjuder. Ingen mothandsbudgivning dock men enkel och bra
.

Logga in för att kommentera