Off topic

21 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Carina Wademark
Bild för Carina Wademark
Off topic

Då det uppenbarligen är stötande med ämnen som inte berör bridge har vi tagit bort de två off topic- inlägg som efterlyste tapetserare och trädgårdsmästare.
Vi önskar dessa medlemmar lycka till med att finna hjälp via andra forum.

Med önskan om en trevlig helg!
Mvh
Personalen

Lars-Göran Larsson

Ämne: Off topic.
Betyder ”utanför ämnet”. Så ämnen borde raderas i ämnesraden.
Raderas detta som off topic är det helt okey för mig.

Johan Sylvan

Det var ju synd. Mitt inlägg hade ju iallafall en VISS bridgeanknytning (Inledde med ordet bridgemiddag i första meningen tror jag…). Men helt OK naturligtvis om vissa finner det stötande att tvingas se en rubrik som inte ENBART handlar om bridge (och känner att de inte kan låta bli att läsa tråden:-)) Hursomhelst, vore kul att se var gränsen (för huruvida det är bridgerelaterat alltså) går för att ett inlägg ska godkännas enligt SBFs policy. Carina?

Tomas Brenning

Johan Sylvan skrev:

Hursomhelst, vore kul att se var gränsen (för huruvida det är bridgerelaterat alltså) går för att ett inlägg ska godkännas enligt SBFs policy. Carina?

Jag har inget med dessa regler att göra, men jag skulle gissa att följande från det amerikanska 50-talet kan tillämpas på din fråga:

I know it when I see it

Johan Sylvan

Smile Ja den var klockren Thomas. Får väl testa och närma mig godkänt varefter…

Börje Rudenstål
Bild för Börje Rudenstål

Johan Sylvan skrev:

Smile Ja den var klockren Thomas. Får väl testa och närma mig godkänt varefter…

Du är redan nu ännu längre från godkänt, hans namn stavas Tomas.
Jobbigt liv vi lever i.

Carina Wademark
Bild för Carina Wademark

Johan Sylvan skrev:

Hursomhelst, vore kul att se var gränsen (för huruvida det är bridgerelaterat alltså) går för att ett inlägg ska godkännas enligt SBFs policy. Carina?

Tomas har helt rätt, We know it when we see it..
Det kan ju inte direkt skada att göra ett inlägg som är off topic och sådana trådar har vi sett förr. I normalfallet tror jag inte att någon skulle ha reagerat och det skulle knappast ha tagits bort.

Men…när flera påpekar det och andra parodierar på det en fredag em känns det som att helgen kommer att behöva ägnas åt att vakta forum istället för att få vara ledig, vilket jag också påpekade för dig i ett privat mail. Det gick ju sådär… men bättre att ni tar ut det på mig än på varandra Smile

Regelverket säger: hela regelverket

§ 1.3
Personliga ärenden, privata diskussioner och liknande får inte förekomma i forumet.

Lars-Göran Larsson

Numera följer även Carina hela regelverket, inklusive § 2.1.
Jag önskar tillika trevlig helg tillbaka till personalen

Joakim Nordlindh

Tillämpandet av 1.4 skulle kunna göras lite oftare.

Torbjörn Gustavsson

Carina Wademark skrev:

Regelverket säger: hela regelverket

§ 1.3
Personliga ärenden, privata diskussioner och liknande får inte förekomma i forumet.

Den regeln är inte alls samma sak som att inte off topic-ämnen får förekomma. De har ingenting med varandra att göra. Jag skulle gärna se att 1.3 följdes oftare så att de personliga vendettor och privata sidodiskussioner, som tyvärr förekommer i bridgetrådarna, stryks omedelbart.

Att icke bridgerelaterade ämnen tas upp som är av intresse för en bred krets stör inte mig det minsta. Jag har dock förståelse för dem som inte är intresserade. En enkel lösning på detta är att skapa en särskild forumdel för dessa.

Det blir dock problematiskt om forumet som sådant censureras utifrån att det förekommer trådar som enskilda medlemmar inte är intresserade av, eftersom forumreglerna saknar stöd för sådan strykning. Undantaget är §4, men det är ett smalt undantag.

Johan Sylvan

Ber så mycket om ursäkt Carina om du tycker att jag förstört din helg. Att jag skrev ditt namn var ENBART för att du är den ende (:-)) som brukar svara i trådarna från SBF:s håll. Och givetvis kunde du ha väntat till efter helgen med att svara.

Med vänlig hälsning Joppe

Micke Melander

Joppe,
Vad menar du med den ende?

Från personalsidan brukar mig veterligt Carina, Johan, Suzanne, Thomas och undertecknad svara, OM vi har information att bidraga med i sakfrågor som diskuteras och naturligtvis ser det hela.

Som exempel på den gamla hemsidan hade jag personligen 895 foruminlägg fram till att den packade ihop enligt den räknare som där fanns.

Trevlig helg,
Micke

Johan Sylvan

Micke, jag skrev BRUKAR, med det menade jag att det är Carina som oftast svarar av er och dessutom ofta omedelbart. Var på intet sätt något raljerande för att förminska övrigas insatser. Trevlig helg du med!!!

Johan Sylvan

För övrigt förstår jag inte varför en del är så snarstuckna och anstränger sig för att missförstå vad jag skriver. Uppenbarligen uttrycker jag mig klumpigt när det inte ens räcker med smileys för att en del ska förstå att jag ibland försöker vara lustig. För att undvika (ytterligare) missförstånd menar jag alltså inte enbart Mickes inlägg ovan. Ber om ursäkt för detta och ska i fortsättningen försöka uttrycka mig så sakligt som möjligt.

Johan Sylvan

Och tack Carina för att du länkade till regelverket det var exakt det jag efterfrågade och det levererade du ju som vanligt blixtsnabbt precis som jag hoppades.

Anders Lundqvist
Bild för Anders Lundqvist

Instämmer i hyllningarna av Carina! Heart

Johan Sylvan

Vet från säker källa att Carinas hjärta redan tillhör någon annan Anders. Och en liten del till mig förhoppningsvis…

Johan Sylvan

Tycker det var en utmärkt idé att skapa en särskild del av forumet där man kan lägga upp mindre bridgerelaterade privata inlägg, t.ex. om billig möbelomklädning. Jämför t.ex med Facebook där man kan efterfråga dylikt både bland sina vänner och från olika grupper. Vad säger Micke och ni övriga på SBF om förslaget?

Max Ödlund
Bild för Max Ödlund

18 inlägg hittills – 18 inlägg (19 med detta) där inget av dom handlar om bridge!

Johan Grönkvist
Bild för Johan Grönkvist

Tycker att Möbelreovering passar perfekt på Facebook eller Tik Tok. Den kanske också funkar på Match..com men knappast på SBF forum.

Jag vet ju nån som har en blogg. Där funkar den säkert kanon Bigsmile

Johan Sylvan

Tack för klargörande seriöst svar från chefen. Ja Tic-Toc och Match.com var ju en perfekt jämförelse. Tack för tipset.
Mvh Joppe

Logga in för att kommentera