Om ABB BK

Välkommen till en av de största och en av de mest aktiva Bridgeklubbarna i Mälardalen.

Klubben har ca 120 medlemmar och vi brukar ha ca 10 bord per kväll som spelar på våra kvällstävlingar.

Vi spelar i en bridgelokal på Ånghammargatan 6, mellan Bäckby och Råby i Västerås. En lokal som är utmärkt för bridgespel, rymlig med två stora rum att spela i samt ett stort utrymme för cafeteriaverksamhet. Här serveras kaffe, te och andra drycker. Du kan också få smörgåsar och kakor. Allt till mycket humana priser.

Vi delar denna lokal med VBS Aros samt BK Örjan, så lokalen utnyttjas flitigt för bridgespel.

Vi spelar normalt på måndagskvällar. Dessutom har vi träningskvällar med blandat teori och spel på onsdagskvällar. Samtliga startar 18:30 och slutar vid 22-tiden.

Normalt genomför vi utbildningar (nybörjarkurser i olika steg) på tisdags- och onsdagskvällar.

Medlemsavgiften är f.n. 40 kr/år + förbunds- och distriktsavgift. Avgifterna betalas in till FSB under juni-juli varje år.

• 40 kr per spelare på vanliga kvällstävlingar. Normalt betalas avgiften med spelkupong som kan köpas (normalt 10 åt gången) från klubben. Har man ingen spelkupong ser vi helst att man försöker få köpa en sådan av någon annan spelare innan tävlingen börjar.
  • 80 kr för spelare som ej är medlem i klubb ansluten till SBF.
  • Vid simultantävlingar debiterar SBF en extra avgift om 10 kr. Denna avgift står ABB BK för. Detta gäller såväl för klubbmedlemmar som för övriga spelare.

• Spelare, som skall delta i en tävling, skall vara på plats senast 5 minuter före start. Detta för tävlingen skall starta och sluta
    på utsatt tid.

• Vi rekommenderar användning av stopp- och alertkort. Regler för detta hittar Du på SBF:s hemsida. Där kan Du också hitta

Från ABB BK´s hemsida, klicka på ”Mina sidor” högst uppe, långt till höger. På sidan som kommer upp, klicka på ”Redigera” och ändra uppgifterna. Säkerställ att du är inloggad då du gör detta.

För lagspel, Arosserien kan lagkaptenen gå in på sitt lag och lägga till personer i spelartruppen. Detta är inget som kaptenen behöver göra då personen automatiskt läggs till i samband med att denne medverkar i en match.