Om Kristianstads BK

Välkommen till Kristianstads bridgeklubb!

Vår bridgeklubb har lång historia med anor från 1935 då klubben bildades. Idag är vi 180 medlemmar och klubblokalen ligger på Videllsgatan 1, mitt emot Yllan.
Våra ordinare speltillfällen är mån- tis- och torsdagar, start kl. 18.30, samt, dock ej juni - augusti, onsdagar kl. 13.00.
I sommar, fram till och med 16 augusti även onsdagar kl. 18,30.
För att vara säker på att få spela ska du vara på plats och sitta vid ett bord senast kl. 18.20 resp. kl. 12.50 -helst tidigare. Blir du sen - Ring!!!

Kursen

Info om kursen under ”Klubben-kursverksamheten”

Partnergaranti

Vi erbjuder partnergaranti tisdagskvällar. Lista
på partnergaranter hittar du under ”Nyheter”.

Spelarförmedling

Vi har spelarförmedling på måndagar, onsdagseftermiddagar och torsdagar.
Kontakta Marie-Louise Lönnquist 0768 70 75 22, gärna SMS.

Medlemsavgiften är f.n. 430 kr/år varav 10 kr går till Kristianstads BK.
420 kr/år är avgift till Svenska Bridgeförbundet (SBF) och
Skånes Bridgeförbund.

Vill man kan man vara medlem i mer än en klubb. Detta kallas stödmedlemskap och ger samma förmåner och rättigheter som
medlemskapet i hemmaklubben. Att vara stödmedlem i Kristianstads BK kostar 100 kr/år och löser man på klubben.

• 60 kr för medlem i klubb ansluten till SBF. Då ingår kaffe och smörgås. (Kan vara högre vid enstaka specialtävlingar.)
  • Vid höstsilver, vårsilver och simultantävlingar debiterar SBF en extra avgift. Denna avgift står Kristianstads BK för för sina medlemmar och stödmedlemmar.

• Spelare, som skall delta i en tävling, skall vara på plats senast 10 minuter före start. Detta för tävlingen skall starta och sluta
    på utsatt tid.
  • Då vi har begränsad plats kan vi ta emot högst 38 par. Vill Du vara säker på att få spela måste Du komma i tid.