Om Hässelby BK

Hässelby (i Vällingby) BK är en klubb som sätter trevnaden i första rummet. Vi spelar partävling varje torsdag 18:00 och fredag kl 10:30

Vi spelar i en lokal på Duvedsvägen 23 Vällingby (i Solursparken)

Då Sveriges bridgeförbund debiterar HBK 50:- varje gång en icke ansluten spelare spelar i Hässelby rekommenderar styrelsen att alla som spelar kontinuerligt betalar medlemsavgift till förbundet.

• 60 kr per kväll och då bjuder vi på kaffe och bulle.
  • Juniorer spelar för 30 kr och de får också kaffe och bulle.

• Spelare, som skall delta i en tävling, skall vara på plats senast 5 minuter före start. Detta för tävlingen skall starta på utsatt tid. Kommer du tidigare och hjälper till att iordningställa lokalen får du en extra bulle Smile
  • Vid felaktigheter under spelet skall tävlingsledaren (TL) alltid tillkallas.
  • Naturligtvis spelar vi för att det är roligt och vi beter oss där efter.

• Vi rekommenderar användning av stopp- och alertkort.
    Nya alerteingsregler gäller från den 1 september. Regler för detta hittar Du på Svensk Bridges hemsida. Vi spelar alltid med pris till 1:an i både Hcp/ Scratch.