När jag upptäckte denna tävling blev jag otroligt glad! Äntligen en tävling runt mina ”kretsar” (klövernål har jag)! Jag trodde att fler spelare skulle tänka som jag. Tydligen inte.
Tävlingen spelas 11/3 (om 2 veckor) och vi är bara 2 par som anmält oss. Varför inte fler? Dessa frågor dyker upp i mitt huvud:
- Är det kostnaden (300 kronor/par)?
- Är det speldagen?
- Dålig reklam?
- Hur kommer det säg att Fredagsgodis på S:t Erik (samma plats som denna tävlingen) samlar över 100 par?
Detta vet jag! Det var inte lätt att anmäla sig till denna tävling. Jag anser att det skall vara lätt att hitta. Undrar om denna tävling blir av.
Michael Hagelin
Tack Michael. Vi ska kontakta ST Erik och Norrortsklubbarna för att se om det är möjligt göra reklam på deras spelkvällar i veckan.
En efterfrågad feature i nya hemsidan är att kunna maila till spelarna i distriktet. I höstas fanns inte den möjligheten men kanske något hänt!
Inte direkt via nya sidan ännu, men har man tillgång till ett mailprogram är det förmodligen inga större problem att skicka ett mail till sina spelare.
Maillistor finns sedan många år att kopiera via Mina sidor i Spader, förutsett att man är admin på distriktets sidor. (Mina sidor - E-postlistor)
Vill man ha en specialdesignad maillista till t ex distriktets damer, veteraner, max ruter etc är det bara att maila kansliet vilka önskemål man har så får man det också.
E-post: kansliet@svenskbridge.se
Förtydligande: Det är alltså distriktets styrelse/TK som kan beställa dessa e-postlistor, inte övriga medlemmar.
Tack Carina!
Tack Lars och Carina!
Jag uppskattar båda svar som jag fick.
Michael Hagelin
Tyvärr blev bara 7 par anmälda. Vi ska göra ett försök så snart som möjligt med mer aktiv marknadsföring. Det verkar finnas ett intresse.