Tanums BK är en av de äldsta klubbarna i distriktet. I stort sett varje måndag året runt har det varit tävling där. På påsk spelades en silverbarometer som var mycket populär med stort deltagarantal. För egen del har jag spelat den mer än 40 gånger, alltid trevligt. Den lades ner för några år sedan när intresset för silvertävlingar avtog i distriktet.
Medlemmarna i klubben är till åren komna och någon föryngring är inte i sikte. Trotjänarna som jobbat varje måndag med att se till att det blir tävling orkar inte med längre. Det krävs en del för att varje gång bära fram och sedan tillbaka bord och stolar ur förrådet samt att sköta datorn. Det senare är det största problemet. Ifall några kunde turas om att sköta datorn så borde resten lösa sig.
Enligt några ur klubben som jag talade med lägger klubben ner spelverksamheten fram till sommaren. Förhoppningsvis startar de upp igen då och om de får lite hjälp av medlemmar från grannklubbarna kanske de fortsätter efter sommaren. Låt oss hoppas det blir så. Om så sker gäller i stället uppmaningen:
Åk till Tanum!

Ändra rubriken?
Varför ska rubriken ändras? Hur tänker du?
När jag den 15 januari skrev mitt inlägg var det inte alla som kände till att Tanum lagt ner sitt tävlingsspel från januari fram till sommaren. Fanns heller ingen information på distriktets hemsida om detta. Därför gjorde jag mitt inlägg så ingen förgäves skulle åka till Tanum en måndagskväll och tro att det var tävling där.
Rubriken är i min värld 100% klockren!