Censur?

1 inlägg / 0 nya
Sven-Arne Staflund
Bild för Sven-Arne Staflund
Censur?

Med två spelare i Guldgruvans A-final vid årets Bridgefestival tyckte jag det var på sin plats att prestationen publicerades både på Härnö BS och ÅBF:s hemsidor där båda är medlemmar.

Följande nyhet lades ut på Härnö BS hemsida och skickades även till ÅBF:s sekreterare Ingrid Sundgren och bad henne lägga ut den även på ÅBF:s hemsida.

Kanonresultat i Bridgefestivalen
Bridgefestivalen avslutades med Guldgruvan, den största och mest meriterande partävlingen i Sverige med 136 startande par. De 20 bästa i kvalet gick till A-final, nästa 20 par till B-final o.s.v. I finalen deltog bl.a. Magnus Eriksson/Mikael Rimstedt, Christer ”Greven” Eriksson/Thomas Iversen, Christer Bjäring/Anders Morath, Berik/Anna Zack, Olle Wademark/Daniel Eriksson m.fl toppspelare från Sverige. Vidare deltog spelare från USA, Belgien, Holland, Finland och Norge.

Härnö BS hade två spelare med i A-finalen där Lennart Bylund som spelade med Joakim Ericson, Gävle och Johan Pettersson som spelade med Per Jansson, Alnö. Vilken prestation och reklam för klubben och distriktet med två spelare i Guldgruvans A-final.

Lennart och Joakim belade en mycket meriterande 3:e plats i A-finalen och Johan och Per slutade på 19:e plats.

STORT GRATTIS!!

Något överraskande erhåller jag följande svar via mail 2023-08-18

Hej
Det här får Du nog publicera på Härnös hemsida. De jag pratat med i ÅBFs styrelse tycker inte att det är en ÅBF-nyhet men vi har det som en punkt på styrelsemötet i september.
Hälsningar Ingrid

Vad är det som händer?
På ÅBF:s hemsida finns det inget styrelseprotokoll från September!

Däremot finns det på ÅBF:s hemsida nyheter som avser Backe BK om bland annat Sommarbridgen på Silsjönäs, Simultan och Julskinka vinnare i Backe.

Nyheter som inte stör mig men frågan uppstår varför hänvisas inte dessa för publicering på Backes hemsida? Gäller andra regler för de som är ledamöter i ÅBF:s styrelse?

När medlemmar i ÅBF gör en bra prestation är det inte en ÅBF nyhet? Förklara!