Forum » Distrikts- och klubbforum » Ångermanlands BF » Inte besviken längre

Inte besviken längre

1 inlägg / 0 nya
Jerry Mähler
Bild för Jerry Mähler
Inte besviken längre

Hej
Jag skrev tidigare att jag var lite besviken men att det inte beror på annat än att arrangörerna lägger ner tid och pengar för några få par.
Sitter just nu som tävlingsledare på DAM DM och det är mycket trevligt med damer så långt man kan se och lugnt och fint går tävlingen också.

Har ägnat min lediga tid när ronderna spelats till att se hur bridgen har utvecklats i distriktet de senaste 10-12 åren.
Antalet medlemmar har sedan 2009 till 2017 ökat från 258 till 330 i vårat distrikt.
Ö-vik och Sollefteå har haft ordentliga medlemsökningar tätt följt av Backe. För närvarande är Ö-vik största klubben med 82 medlemmar.

Tittar man på varje enskilt distriktsmästerskap kan man se att Dam DM har legat runt 8-10 par stadigt.
Veteran håller sig också runt denna mediokra siffra och inte mycket bättre är individuella DM.
Mixed har däremot ett något bättre deltagande 16-18 par med nått år med en riktig djupdykning till 8 par och en topp på 21 par.
Par DM har flest deltagare sett över tiden cirka 18-22 i snitt.

Det kanske är så att vi får vara nöjda med detta eller så får vi analysera hur vi ska kunna höja antalet deltagare. Är det fel i tiden, fel på orten eller bara ointresse och annat som kommer emellan?

Har ni förslag så gör gärna er röst hörd här på forumet eller på annat sätt.