Om BK Lejonet

Välkommen till BK Lejonet!

Klubben startades 1 september 2021 som en sammanslagning av klubbarna Fredagsklubben och Onsdagsklubben.

Namnet Lejonet valdes för att visa en geografisk anknytning till Göteborg, som har ett lejon i sitt stadsvapen. Detta lejon har en dubbelsvans vilket för oss symboliserar de båda klubbarna som gick samman vid bildandet av BK Lejonet.

Vi spelar på onsdagar kl 10:00 i Bridgens Hus.

Alla är hjärtligt välkomna!

Medlemsavgiften är 100 kr/år (förutom avgiften till Svenska Bridgeförbundet).

Vill man kan man vara medlem i mer än en klubb. Detta kallas stöd(sido)medlemskap och ger samma förmåner och rättigheter som medlemskapet i hemmaklubben. Att vara stödmedlem i BK Lejonet kostar 100 kr/år och detta betalas antingen på klubben eller genom att swisha till nr 0708 19 41 66 (Thomas Therkelson).

Spelavgiften är 60 kr/spelare för medlem i klubb ansluten till Svenska Bridgeförbundet.

Vinster

Vinster delas ut enligt en mall som finns bland filerna längst ner på
HEM-sidan.
Alla vinster samlas ihop under terminen och delas ut i samband med terminsavslutningen. Observera att vinster som inte hämtats inom tre månader efter vinstutdelningen tillfaller klubben.

• Spelare, som skall delta i en tävling, skall vara på plats senast 10 minuter före start. Detta för tävlingen skall starta och sluta
    på utsatt tid.

• Vi rekommenderar användning av stopp- och alertkort. Regler för detta hittar du på Svenska Bridgeförbundets hemsida. Där kan du också hitta information om tävlingsformer, handicapregler, mästarpoäng m.m.

Ersättning till lag i allsvenskan

Klubben står för startavgifterna i allsvenskan för lag under förutsättning att spelare i laget har spelat på ordinarie klubbtävlingar för minst 3/4 av kostnaden för startavgiften under föregående spelår 1/9 - 31/8. Exempel: Om man spelar i division 2 är startavgiften 1900 kr (år 2023). Då skall lagspelarna ha spelat för minst 1425 kr på klubbens tävlingar under föregående spelår. Med vår nuvarande bordsavgift på 60 kr blir detta 24 gånger totalt för lagets medlemmar.
Logikostnader betalar laget själva.
Reseersättningar ges som den summa som utgår från Svenska Bridge-förbundet.

Här kan du ändra dina personliga uppgifter som telefonnummer och epost-adress. OBS! Du måste vara inloggad.