Bridgeklubben Fenix, Ystad

Välkommen till BK Fenix - bridgeklubben där trivselbridge prioriteras.

Bridgelokalen

BK Fenix delar sedan 1 juli 2020 bridgelokal med Ystad Bridgesällskap i Bridgens Hus på Aktergatan 3, 271 55 Ystad.

Bridgekurser

Kontakta Anita Brundin på telefon 0731-40 10 53 för information om planerad kursverksamhet.
Vi startar regelbundet nybörjarkurser.

Medlemsavgiften är f.n. 440 kr/år varav 20 kr går till BK Fenix. 420 kr/år är avgift till Svenska Bridgeförbundet (SBF) och Skånes Bridgeförbund. Avgiften betalas under juli-aug..

Vill man kan man vara medlem i mer än en klubb. Detta kallar vi andrahandsmedlemskap och ger samma förmåner och rättigheter som
medlemskapet i hemmaklubben. Att vara andrahandsmedlem i BK Fenix kostar 50 kr/år och det löser man på klubben eller genom en inbetalning till bankgiro 538-7105 eller Swish till 123 44 244 95

Regler och bestämmelser

Utförliga regler och bestämmelser finns på Svensk Bridges hemsida samt i ”Generellt regelverk”.

Seedade tävlingar kan förekomma vid ALLA av klubbens tävlingar om TL så vill.