Klubbnyheter

Nu är slutresultatet för Silver respektive Bronsrallyt inlagt under fliken Tävling/Silverrallyt.

Totalt 128 par samt 20 individuella starter hade vi i årets rallytävlingar.

Väl mött i höst igen!

Krokborn avslutade Silver och Bronsrallyt.

Majsilvret i Nora blev, när krutröken lagt sig, en ganska klar vinst för paret Hultman/Johansson.

De blandade sig ganska tidigt i toppstriden tillsammans med de övriga medaljörerna.

Nu är ställningen uppdaterad gällande såväl Brons som Silverrallyt.
Jimmy Herrdin smet efter helgens triumf förbi Johan Grönqvist i båda rally listorna.

DM par open avgjordes under lördagen (25 april). 20 par var anmälda och när 45 brickor hade avverkats kunde ett segrande par urskiljas från en fusion mellan Lindesberg och Örebridgen nämligen Magnus Hultman och Jimmy Herrdin.

Vi hälsar Ladies & Gentlemen Bridge Club välkommen in i ÖLBF.

De har ansökt och är nu fullvärdiga medlemmar i SBF och kommer att ligga under ÖLBF:s vingar eftersom de har hemort Örebro.

10 par gjorde upp om DM titeln för de med Hcp 30+

När 24 brickor färdigspelats stod Björn Melander och Irena Otto från Örebridgen som segrare och blir distriktets representanter i SM under bridgeveckan!

Igår spelades den sista grundspelsmatchen i årets Nerikeliga.
De olika divisionernas vinnare är:
Elitserien: Örebridgen, Björnligan, Kenneth Wallin, Pasi Kallio, Björn Forsberg och Krister Berg.

SM-semifinalerna (en av 10) för lag avgjordes nu i helgen (11-12 april) i Örebro.

Den 7/4 -26 spelades det en ren final i Nerikeligans Elitserie. På ena sidan fanns Lag Grönqvist och på andra sidan fanns Lag Björnligan, båda representerade Örebridgen!

Sidor