Forum » Distrikts- och klubbforum » Gävleborgs BF » Fler spelare till DM-tävlingarna

Fler spelare till DM-tävlingarna

1 inlägg / 0 nya
Stefan Westlund
Bild för Stefan Westlund
Fler spelare till DM-tävlingarna

På distriktets hemsida söker man tips/förslag hur vi ska få fler spelare/lag till de DM-tävlingar som spelas.

Jag tror inte det finns någon patentlösning, utan beroende på hur klubbarna jobbar och hur mottagliga medlemmarna är för information så måste vi variera hur vi sprider info om tävlingarna.

Hemsidan: Jag tror att det tyvärr är en väldigt liten del av medlemmarna som hämtar information från den. Distriktets hemsida menar jag då.
Medelspelaren går in på klubbens sida och anmäler sig till den tävling de vill spela och går kanske in och kollar resultatet om de inte såg det vid tävlingens slut.
Det är nog mest vi gamla ”nördar” som kollar distriktets hemsida, tyvärr.
Distriktets hemsida är riktigt bra, förmodligen en av de bästa distriktssidorna.

Facebook: Vet inte säkert, men inte har väl distriktet någon FB-sida?
FB brukar ju vara effektivt för att få uppmärksamhet. Något att testa?

Muntillmun: Nästan alla klubbar har ju en person med i styrelsen.
Borde det inte ligga i distriktets intresse att dessa personer personligen eller genom klubbens styrelse informerar klubbens medlemmar vid de olika speltillfällena om vad som är på gång i distriktet?

Hoppas det finns fler som har åsikter i frågan och vill delge oss andra dom idéerna.
Mina idéer kan ju vara helt uppåt väggarna. Surprised

/Kapten Kork