Jämlikhet

5 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Peter Törnblom
Jämlikhet

Nuförtiden är det dessbättre viktigt med jämlikhet. Jag frågar mig därför varför bridgeförbundet inte har ett par-SM för herrar också. Det finns ju för damer och givetvis juniorer men varför är herrarna diskriminerade?

En öppen klass för alla är självklart och det finns ju redan men borde man inte för fullständighetens skull lägga till ett par-SM för herrar också?

Torbjörn Gustavsson

Jag kan tänka mig att efterfrågan är för låg. De andra klasserna finns ett visst intresse av för de berörda. Jag inbillar mig att det är få herrar som ser ett behov att ”slippa” möta damer vid bridgebordet. Själv gör jag det inte i alla fall.

Stefan Olausson

Varför vara så trångsynta o bara begränsa oss till uppdelning i kön o ålder?

Olika klasser baserade på spelares skonummer?

Kroppsvikt? Detta förkommer ju redan i andra sporter. Ska vi vara sämre?

Vilket bilmärke man kör?

Oanade möjligheter att berika vår sport! Smile

Jan-Olof Hegethorn

Uppdelning i könstillhörighet har ju blivit medicinskt granskat nuförtiden. Att kolla kalsonger och trosor räcker inte tillräckligt. Så fram för Open Class i framtiden för att blanda alla kjolar och byxor med olika innehåll.

/janne

Jan-Olof Hegethorn

Kanske snart Herr eller Open besittas bara av Junisar så Neanderna inte kryper upp på pallen längre, men platserna verkar inte vara lönsamma så vi forntidare får fortsätta att kämpa om platserna några år till och hoppas att medaljerna klingar!

/janne

Logga in för att kommentera