Om BK Opalen

Välkommen till Bridgeklubben Opalen i Jönköping.

Vi har Nybörjarkurser varje höst och vår och använder kursmaterialet ”Nordisk Standard” Steg 1
Av Fortsättningskurser ”Nordisk Standard” Steg 2 och 3 har vi en på våren och en på hösten
Fortsättningskurs Steg 4 genomförs när 8 intresserade anmält intresse att delta.

Vi har

• övningsspel anpassat för nybörjare och andra där vi spelar 12 brickor från vår torsdagsbarometer med genomgång av varje bricka. Resurs finns så Du kan komma utan partner.
  • våra tävlingar spelas med hcp men resultaten räknas också i Open så vi har två prislistor.

Medlemsavgiften är f.n. 370 kr/år varav 30 kr går till BK Opalen. 340 kr/år är avgift till Svenska Bridgeförbundet (FSB) och Länsförbundet Jönköping. Avgifterna betalas samlat in till FSB under juni-juli varje år.

• 60 kr för medlem i klubb ansluten till FSB. Kan vara högre vid enstaka specialtävlingar.
  • 110 kr för spelare som ej är medlem i klubb ansluten till FSB.
  • 40 kr på Övningsspelet.

• Spelare, som skall delta i en tävling, skall vara på plats senast 10 minuter före start. Detta för tävlingen skall starta och sluta
    på utsatt tid.