Om Åhus BK

Åhus Bridgeklubb

Åhus BK är en aktiv förening för bridgespelare i alla åldrar och på alla nivåer. Med tonvikt på trivsel och gemenskap arrangeras klubbtävlingar både med handicap och scratch. Grundutbildning i Bridge organiseras regelbundet. Nya medlemmar är varmt välkomna.

Medlemsavgifter

Medlem i Åhus BK betalar medlemsavgiften till Åhus Bridgeklubbs BG: 173-7683. Åhus BK betalar för alla medlemmar till förbundet. Rabatterad avgift för medlemmar som spelar frekvent på klubben.
Avgiften för 2022 aviseras under maj 2022.

• Spelare, som skall delta i en tävling, skall vara på plats senast 15 minuter före start, för att tävlingen skall kunna starta och sluta på utsatt tid.

• Deklarationskort, två per par, skall alltid finnas med vid spel.

• Utspel i första stick görs alltid med bildsidan nedåt.

• Spelare uppmanas, för allas trivsel, att vara lågmälda när spel pågår och aldrig diskutera resultat så det kan höras till annat bord.

• Vid felaktigheter under spelet skall tävlingsledaren (TL) tillkallas. Döm inte själva.

Klubbens tävlingar är normalt bronstävlingar och spelas med handicap eller kombinationen med Hcp och Scratch. Vi tillräckligt intresse läggs rena scratchtävlingar in i veckoprogrammet.
Silvertävlingar genomförs vanligen två gånger per år, Vår - Höst.

Klicka på Svenska Bridgeförbundet i menyn.. Där väljer Du Medlem och sedan Mina uppgifter (OBS Du måste vara inloggad).