Om Norrorts Bridge

Välkommen till Norrorts Bridge.

Norrorts Bridge bildades 2015 genom sammanslagning av de bägge då existerande bridgeklubbarna BK Nordost och Näsby BS, med ändamål enligt stadgarna:
* Att bereda sina medlemmar möjlighet att spela tävlingsbridge.
* Att verka för förståelse och intresse för tävlingsbridge och genom information och kursverksamhet bidra till dess spridning och utveckling.
* Att såsom ansluten till Svenska Bridgeförbundet och dess distriktsförbund företräda sina medlemmar.

Vi spelar ett pandemifritt år:
* 13 augusti till midsommar måndag, tisdag, onsdag, och torsdag kväll 18:30.
* Dagtid på fredagar fom 20 september kl 12:30
* 4-manna spelas på tisdagar augusti till juni i ”Norrortsligan”.
* 4-manna även onsdagar dagtid 12:30, för mindre rutinerade, i ”Onsdagsligan”

Komplett spelprogram finns under menyn Spelprogram.

Vi har kurser, se under menyn Kurser.

Vi serverar kaffe, te och tilltugg i halvtid och det ingår i startavgiften

Medlemsavgiften är f.n. 360 kr/år varav 30 kr går till Norrorts Bridge. 330 kr/år är avgift till Svenska Bridgeförbundet (SBF) och
Stockholms Bridgeförbund. Avgifterna betalas in till SBF under juni-juli varje år, för kommande spelår. Inbetalningskort kommer med tidningen Svensk Bridge. Alternativt kan inbetalningen göras via bankgiro 373-3482 och då skall medlemsnummer (MID) och klubbtillhörighet anges i meddelandefältet.

Vill man kan man vara medlem i mer än en klubb. Detta kallas stöd(sido)medlemskap och ger samma förmåner och rättigheter som
medlemskapet i hemmaklubben. Att vara stödmedlem i Norrorts Bridge kostar 30 kr/år och den löser man på klubben eller genom en
inbetalning på Plusgiro 76 72 42-1.

• 70 kr som swishas till nr: 1233149531 . Kan vara högre vid enstaka specialtävlingar.
  • Vid simultantävlingar debiterar SBF en extra avgift om 10 kr. Denna avgift står Norrorts Bridge för.

• Vi skall ha trevligt när vi spelar bridge och alltid sträva efter en god atmosfär vid bridgebordet. Hälsa när du kommer till bordet och tacka gärna för spelet när du lämnar.
  • Spelare, som skall delta i en tävling, skall vara på plats senast 10 minuter före start. Detta för tävlingen skall starta och sluta på utsatt tid.

För att ändra dina personliga uppgifter måste du vara inloggad!
Klicka sedan på den vita ikonen ”Mina sidor” allra högst upp på sidan och därefter på ”Redigera” (e-postadress/Lösenord) och ”Kontakt” (adress och telefonnummer). När du gjort ändringarna klickar du avslutningsvis på ”Spara”.

Hjärtstartare

En hjärtstartare finns i klubblokalen. En introduktion/övning skall genomföras inom kort.